Dodge Charger

Novodobá verze tradiční svalnaté ameriky nemá s tvary 60. let mnoho společného, ale klasický osmiválec s výkonem 340 koní dokáže leccos nahradit.

Posilněná nebývalým úspěchem Chrysleru 300C se německo-americká automobilka DaimlerChrysler chystá k výrobě dalšího podobného auta, které probouzí z mrtvých stejně charizmatické a pro americké uši ještě silovější označení Charger.

Původní Dodge Charger z roku 1966 byl jedním z archetypů tehdejších amerických muscle-cars, přemotorovaných, charakterních a technický jednoduchých aut, jejichž odkaz dnes nejlépe vystihuje Viper, další produkt od DaimlerChrysler.

Charger se v tomto duchu vyráběl až do roku 1974, ve kterém mu dala definitivní tečku tehdejší ropná krize a striktnější emisní předpisy.

Začátkem osmdesátých let vznikla skromná předokolka se stejným jménem, ale jako pouhý marketingový tah jí nemohl brát nikdo vážně.

Současná verze, která se začne prodávat na jaře 2005 a na americkém trhu bude v základní podobě s šestiválcem 3,5 l o výkonu 250 koní k mání za 25 tisíc dolarů (při současném kurzu kolem 575 tisíc korun) ale bude historii svého označení mnohem věrnější.

Ve vyšší verzi totiž bude Charger vybavený stejným motorem jako 300C, tedy vidlicovým osmiválcem Hemi 5,7 l s výkonem 340 koní. Proto je škoda, že její tvary připomínají spíše obří pick-upy Dodge než zlověstný profil auta proslaveného po celém světě zápornou rolí v honičce ve filmu Bullitův případ.

Stejně jako u 300C se i pro Charger chystá ještě vyšší úprava s výkonnějším motorem. Pokud by plánovaná verze SRT sdílela s 300C i nejsilnější motor, dostala by se až na výkon 425 koní.

redakce autoweb.cz

6.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist