Bristol Fighter S

Když už ani Bentley nestačí, je tu stále Bristol. Jeho nejvýkonnější model navíc dostal motor z Viperu s úpravou na 620 koní.

Anglie si na nedostatek vlastních značek rozhodně stěžovat nemůže, i když pokud jde o ty největší, jako je například Jaguar, Land Rover, Rolls-Royce nebo Bentley, všechny dnes patří buď Američanům či Němcům. V soukromých rukou zůstaly menší nezávislé firmy, které se specializují na sportovní auta. Výjimku tvoří Lotus, jehož majitele můžete hledat až v Malajsii, a mystická značka Bristol, specializující se již téměř 60 let na svérázná cestovní auta.

Svou exkluzivitu si zajišťuje nejen ruční výrobou všeho kromě motorů a převodovek (dodávaných většinou americkými automobilkami), ale i cenou a charakteristickým přístupem k zákazníkům. V médiích se téměř nikdy neobjevují testy Bristolů z jednoduchého důvodu – majitel nemá novináře v lásce a co řekne, to ve firmě platí. Pokud si chcete Bristol vlastnoručně vyzkoušet, musíte zajet do Londýna na Kensington High Street, kde má firma posledních padesát let sídlo a zároveň jediný showroom na světě, a ani pak to nemáte jisté. Naposledy dělal podobné obstrukce Etore Bugatti.

V případě nového modelu Fighter S, který navazuje na zatím tři vyrobené kusy základního Fighteru, vás celá legrace vyjde 256 tisíc liber, tedy cca 12,3 milionu korun. Vlajková loď Bristolu se od ostatních modelů liší především osmilitrovým desetiválcem z Chrysleru Viper. Po úpravách sání a výfuku a řídící jednotky má výkon 620 koní, ale ve vysoké rychlosti vzroste jeho hodnota díky přetlaku v sání až na 660 koní.

Bristol si zakládá nejen na výklopných dveřích á la Mercedes 300SL, ale i na své pevné a lehké konstrukci, která navazuje na odkaz původní předválečné letecké výroby. Hmotnost se tak i s obřím motorem a luxusní výbavou udržela na 1540 kg.

Pro základní Fighter udává tabulka zrychlení z nuly na 96 km/h za 4 sekundy a nejvyšší rychlost 337 km/h. Se stokoňovým nárůstem výkonu by tato čísla měla být o poznání lepší.

Výroba Fighterů pokračuje tempem dvaceti kusů za rok a je na další rok vyprodaná. S nějakým hezkým příplatkem by se ale místo na jednoho či dva Fightery S určitě našlo.

redakce autoweb.cz

20.7.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist