BMW 320Cd Cabrio

Na jaře příštího roku představí BMW svůj první dieselový kabriolet, se kterým chce navázat na nebývalý úspěch dvoulitrového turbodieselu v trojkovém sedanu a kupé.

Až doposud měly všechny kabriolety od BMW pouze benzínový motor z jednoho prostého důvodu, a to, že se ke sportovní jízdě hodí mnohem víc. Na jaře příštího roku se ale na evropský trh dostane nová verze trojkového kabrioletu, která bude sdílet motor s veleúspěšným sedanem 320d a také jeho kupátkovou podobou 320 Cd, se kterým bude mít společný technický základ.

Dvoulitrový turbodiesel v podání BMW má všechny přednosti, které si od něj mohou řidiči slibovat. Je silný, dobře se vytáčí a má příjemný hladký chod. V případě čtyřdveřového sedanu 320d představuje dokonce nejpopulárnější motorizaci, která na některých trzích v Evropě tvoří až 80% všech prodaných BMW 3. řady.

Motor bude mít v novém kabrioletu stejné výkony jako v sedanu, tedy 150 koní při 4000 ot/min a 330 Nm ve 2000 ot/min. Kvůli odlišnostem karosérie se změní výfukové potrubí, ale nadále mu zůstane šestistupňová převodovka s ručním řazením. Podvozkově bude mít dvoulitrový roadster stejnou úpravu jako současné 330Ci Cabrio.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Zrychlení z nuly na sto má trvat 9,7 sekundy a nejvyšší rychlost bude 211 km/h, což jsou hodnoty, které o něco zaostávají za sedanem (8,8 s a 221 km/h). Udávaná kombinovaná spotřeba je 6,3 l/100 km a reálný dojezd na jednu nádrž se bude pohybovat kolem 650 km, i když BMW hovoří až o rovné tisícovce kilometrů.

Spolu s mnohem lepším pružným zrychlením než u srovnatelných benzínových motorů to bude pro jistou skupinu zákazníků jistě jedno z hlavních lákadel.

Vedle tradičních trhů pro kabriolety (Británie a Německo) si BMW slibuje s novým modelem největší úspěch ve Francii, Itálii a Španělsku.

U nás bude situace vypadat zcela jistě jinak a pokud na něj BMW neudělá na českém trhu stejně velkou kampaň jako na 320d, včetně velmi přitažlivé ceny (ne že by k tomu byl nějaký důvod), zůstanou jeho prodeje v ČR okrajovou záležitostí.

redakce autoweb.cz

24.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist