autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > BMW 320Cd Cabrio
BMW 320Cd Cabrio
Až doposud měly všechny kabriolety od BMW pouze benzínový motor z jednoho prostého důvodu, a to, že se ke sportovní jízdě hodí mnohem víc. Na jaře příštího roku se ale na evropský trh dostane nová verze trojkového kabrioletu, která bude sdílet motor s veleúspěšným sedanem 320d a také jeho kupátkovou podobou 320 Cd, se kterým bude mít společný technický základ.
Dvoulitrový turbodiesel v podání BMW má všechny přednosti, které si od něj mohou řidiči slibovat. Je silný, dobře se vytáčí a má příjemný hladký chod. V případě čtyřdveřového sedanu 320d představuje dokonce nejpopulárnější motorizaci, která na některých trzích v Evropě tvoří až 80% všech prodaných BMW 3. řady.
Motor bude mít v novém kabrioletu stejné výkony jako v sedanu, tedy 150 koní při 4000 ot/min a 330 Nm ve 2000 ot/min. Kvůli odlišnostem karosérie se změní výfukové potrubí, ale nadále mu zůstane šestistupňová převodovka s ručním řazením. Podvozkově bude mít dvoulitrový roadster stejnou úpravu jako současné 330Ci Cabrio.
BMW řada 3 velká fotogalerie
Zrychlení z nuly na sto má trvat 9,7 sekundy a nejvyšší rychlost bude 211 km/h, což jsou hodnoty, které o něco zaostávají za sedanem (8,8 s a 221 km/h). Udávaná kombinovaná spotřeba je 6,3 l/100 km a reálný dojezd na jednu nádrž se bude pohybovat kolem 650 km, i když BMW hovoří až o rovné tisícovce kilometrů.
Spolu s mnohem lepším pružným zrychlením než u srovnatelných benzínových motorů to bude pro jistou skupinu zákazníků jistě jedno z hlavních lákadel.
Vedle tradičních trhů pro kabriolety (Británie a Německo) si BMW slibuje s novým modelem největší úspěch ve Francii, Itálii a Španělsku.
U nás bude situace vypadat zcela jistě jinak a pokud na něj BMW neudělá na českém trhu stejně velkou kampaň jako na 320d, včetně velmi přitažlivé ceny (ne že by k tomu byl nějaký důvod), zůstanou jeho prodeje v ČR okrajovou záležitostí.
redakce autoweb.cz