autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Frankfurt live: Citroen Airscape má tvář budoucího sedanu C5
Frankfurt live: Citroen Airscape má tvář budoucího sedanu C5
Citroen C5 Airscape
To nemají designéři Citroenu nic lepšího na práci než vymýšlet koncept luxusního kabrioletu, jehož šance na sériovou výrobu se blíží nule? Proč raději neprovedou něco s modelem C5, škaredým jako noc?
Vždyť oni se snaží. Od linie oken dolů koncept C5 Airscape docela věrně odráží tvary budoucí generace C5, jak alespoň tvrdí jeho designér Domagoj Dukel. Podle něj máme i u sériového vozu očekávat netradiční proporce s dlouhým předním převisem a krátkou zádí, jimiž se vyznačuje už luxusní sedan C6. Dokonce prý máme čekat vyduté zadní okno, což je další z poznávacích znaků největšího citroenu.
Reportérům britského týdeníku Autocar měl Dukel dokonce prozradit, že vzhled a členění interiéru do značné míry odpovídá plánovanému sériovému provedení. Stačí si prý odmyslet čalounění skoro všeho jemnou kůží a máte kabinu příští C5.
Citroën C5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Citroen C-Cactus
S konceptem ekologicky šetrného kaktusu se Citroen pochlubil už minulý týden, ale někdo v tiskovém oddělení to trochu uspěchal. Teprve na autosalonu upozorňoval PR tým všechny, kdo byli ochotni poslouchat, že leccos má jinak.
C-Cactus váží 1180 kg, nikoli původně uváděných 1306. A na sto kilometrů jízdy mu stačí 2,9 litru paliva, ne 3,4. Starší ročníky si možná vzpomenou na normalizační vtipy o rádiu Jerevan…
Vtipné je šetření výrobních nákladů opakovaným použitím jedné součástky, lépe řečeno dvou různých kusů od jedné součástky. Například horní část palubní desky je zaměnitelná se spodní polovinou víka kufru a přední nárazník jakoby tomu zadnímu z oka vypadl.
autoweb.cz