zvysuji-prilis-bezpecne-silnice-a-auta-riziko-nehody.jpg

Zvyšují příliš bezpečné silnice a auta riziko nehody?

Dopravní nehody

Nový výzkum ukázal, že široké, bezpečné silnice a superbezpečná moderní auta vyvolávají v řidičích pocit nezranitelnosti.

Diskuze

12 komentářů

    Karel

    Příroda a její fyzikální zákony ukážou při čelním nárazu všech namyšlencům v drahých SUV zač je toho loket.

    M

    to co ste napsal je omyl.

    podívejte se na crashtesty(a jejich hodnocení) \“drahých\“ SUV a zjistíte že jsou stejně bezpečná jako běžné auta a při čelním nárazu dvou aut má težší SUV dokonce navrh.

    SUV mají akorát horší aktivní bezpečnost. Já sem řidič který zná limiti svého \“SUV\“ a i když moc dobře vím že s tím autem není taková zábava, tak mi ta pasivní bezepčnost za to stojí.

    PS: nejčastější příčina nehody je nově nebezpečné předjíždění, nepřiměřená rychlost je druhá:-)

    .

    Problém současných aut je v tom, že komunikativní řízení, dobře dávkovatelné brzdy,… – prostě prvky aktivní bezpečnosti byly nahrazeny tunou elektroniky, airbagů a výztuh. Už není prioritou nenabourat, ale minimalizovat následky nehody. Což funguje jen částečně, protože lidské tělo a fyzikální zákony jsou stále stejné.

    beranek

    Závěry toho výzkumu mi vůbec nepřijdou paradoxní, právě naopak. Dokážu to pozorovat sám na sobě. Příklad: Jedu do Itálie na hory přes Německo a Rakousko. V Německu jedu pořád 170-200 a na jízdu se soustředím (musím víc předvídat, věnovat pozornost více detailům, načítat chování ostatních, řízení se plně věnovat a mysl je tak aktivní, což pozitivně působí na bezpečnost). Pak přejedu hranice do Rakouska, kde je stovka a nemusím v tom autě sedět. V takové rychlosti na dálnici není potřebná žádná pozornost, na všechno je tolik času, že se za volantem nudím (mysl pracuje tak na 5%, protože je najednou málo podnětů ke zpracování). A protože se nudím, věnuji provozu zlomek standardní pozornosti. Vyšší rychlost tedy jednoznačně vede k lepšímu soustředění, nižší naopak uspává. Pomalá rychlost je tak nebezpečnější, protože nepoutá dost pozornosti.

    Jistě, není nutné \“k udržení pozornosti\“ neustále jezdit v noci ve sněhové vánici 180 po dálnici nebo jezdit v noci rally po okreskách \“na oči\“, aby se člověk nenudil, nicméně závěry toho výzkumu mi přijdou zcela pochopitelné.

    rookie

    Nejčastější příčinou nehody nesprávné předjíždění rozhodně není. Kdyby to byla pravda, umřelo by na silnicích desetkrát tolik lidí. Podle statistik Policie zavinilo nesprávné předjíždění od ledna do listopadu 2010 jen 5,7 procenta nehod (celkem 1466). Pokud jde o smrtelné nehody pak \“jízda po nesprávné straně vozovky či vjetí do protisměru\“, což není nutně předjíždění, byla po toto období na druhém místě (84 mrtvých) a nepřizpůsobení rychlosti na prvním (95 mrtvých).

    Viz. http://www.policie.cz/soubor/2010-11-informace-pdf.aspx

    rookie

    Naprostá pravda. Proto mi móda SUV vadí. Nejen, že přes ně na silnici není vidět, ale jejich řidiči počítají s tím, že \“sice to hůř brzdí a hůř sedí na silnici, ale co, když už to do někoho narvu, tak to díky dvou tunám hmotnosti odnese on…\“.

    rookie

    Naprostá pravda. Proto mi móda SUV vadí. Nejen, že přes ně na silnici není vidět, ale jejich řidiči počítají s tím, že \“sice to hůř brzdí a hůř sedí na silnici, ale co, když už to do někoho narvu, tak to díky dvou tunám hmotnosti odnese on…\“.

    rookie

    Naprostá pravda. Proto mi móda SUV vadí. Nejen, že přes ně na silnici není vidět, ale jejich řidiči počítají s tím, že \“sice to hůř brzdí a hůř sedí na silnici, ale co, když už to do někoho narvu, tak to díky dvou tunám hmotnosti odnese on…\“.

    imhotep

    Moderné auto, výkonné prvky aktívnej bezpečnosti znamenajú posunutie hraníc. Mentálnych / u šoféra/ i fyzikálnych / u auta /. Preto sa moderné auta dostanú do kritickej situácie pri vyšších rýchlostiach, kde to zväčša presahuje schopnosti väčšiny šoférov /častejšie/ alebo auta/ menej často /a končí to nezvládnutím situácie. Predovšetkým treba zapracovať na prvku medzi plynom a volantom
    Autoškoly nemajú možnosti a vôľu učiť ako sa správa auto na hrane, takže dosť šoférov nepozná dostatočne svoje auto.A ešte samozrejme neviem prečo sa to zvrtlo na SUV, mám pocit že zakomplexovaný nie sú vodiči SUV ale tí, ktorí auto len videli, nikdy nemali , nešoférovali ale vedia aké je zlé.

    mám Primeru GT z roku 98, která váží 1250 kg, v bezpečnosti tehdy nedopadla špatně (3 hvězdičky), ale naprosto cítím co se s autem dějem a cítím se v něm lépe než přemodernizovaných autech. A ne proto že bych na ně neměl jak jistě napíše nějaký pošahaný čech. spíš myslím, že problém je v tom, že lidi neumí řídit. osobně bych zrušil autoškolu, stačí vám IQ 75 abyste pochopili kde je spojka, brzda, plyn a k čemu slouží a že máte svítit celý den. pár hodin na okruhu s vaším autem váš naučí ledacos, měla by to být povinnost pro každého kdo neví co si ke svému autu dovolit.

    pkod

    Neni nahodou Vasi chybou, ze nedokazete udrzet pozornost pri nizsi rychlosti? Jste si jist, ze realne nebezpeci resp. potencionalni skody pri vysoke rychlosti klesaji?
    Nejsem o tom presvedcen. Zrejme si to jen namlouvate presne tak, jak to clanek popisuje.

    Ten clanek neni prekvapenim. Ukazuje, jake mnostvi ridicu zneuziva komunikace k provozovani adrenalinovych sportu…

    pkod

    Neni nahodou Vasi chybou, ze nedokazete udrzet pozornost pri nizsi rychlosti? Jste si jist, ze realne nebezpeci resp. potencionalni skody pri vysoke rychlosti klesaji?
    Nejsem o tom presvedcen. Zrejme si to jen namlouvate presne tak, jak to clanek popisuje.

    Ten clanek neni prekvapenim. Ukazuje, jake mnostvi ridicu zneuziva komunikace k provozovani adrenalinovych sportu…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist