Znáte nejdelší Škodovku? Nový trolejbus s délkou téměř 25 metrů bude jezdit po Praze

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) podepsal smlouvu na objednávku 20 nových velkokapacitní trolejbusů od konsorcia skupiny Škoda Transportation, polského výrobce Solaris Bus & Coach a Solaris Czech. Praha tak bude první městem v ČR, kde budou nové dvoukloubové trolejbusy o délce 24,7 metrů jezdit.
trolejbus-skoda-24-m-praha-1024x576-1100x618.jpg Zdroj: Škoda Transportation

Nové trolejbusy, s pracovním obchodním názvem Škoda-Solaris 24m, budou nasazovány na budoucí trolejbusovou linku v rámci elektrifikace stávající autobusové linky 119, která vede z Nádraží Veleslavín na pražské letiště Václava Havla. Hodnota zakázky je přes 620 mil. Kč a dodávky budou realizovány během následujících 24 měsíců. Skupina Škoda Transportation je součástí Skupiny PPF.

Praha se vrací k trolejbusové dopravě, která zde začala psát svoji historii už v roce 1936 a již tehdy u toho byly trolejbusy Škoda. Trolejbusy jsou klíčovým dopravním prostředkem v mnoha městech Evropy a jejich zavedení na pražské letiště zajistí cestujícím pohodlnou a zejména tichou cestu do centra Prahy.

Na této lince navíc trolejbusy nahradí dieselové autobusy, dojde tak k zásadnímu snížení produkce emisí oxidu uhličitého. Věříme, že to bude inspirací i pro další města a velkokapacitní trolejbusy se objeví také na jejich páteřních linkách.

Každé vozidlo Škoda-Solaris 24m bude mít čtyři nápravy, z toho dvě hnací. Trolejbusy bude poháněny dvěma trakčními motory od Škodovky. Na střeše druhé části vozu budou umístěny trakční baterie, které budou dodávat energii v době, kdy nebude k dispozici síťové napájení. Minimální dojezd trolejbusu na trakční baterie je 11 km.

Přesná délka tohoto unikátního dvoučlánkového trolejbusu je 24 700 mm. Jeho kapacita je 179 cestujících na palubě, z toho 54 sedících. Uvnitř vozidla jsou rovněž k dispozici dva prostory pro vozíčkáře.

Trolejbus je pětidveřový a poskytuje dostatek prostoru pro cestující včetně případných zavazadel. Osvětlení prostoru pro cestující i vnější osvětlení bylo navrženo s využitím technologie LED. Na palubě pak nebude chybět vybavení, jako směrové ukazatele, účinná klimatizace a monitorovací systém zahrnující interiér vozidla, couvací kameru a pantografovou kameru. Řidič bude moci plnit své každodenní úkoly v pohodlné uzavřené kabině s vysokými okny.

Skupina Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za 85letou existenci trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a v severní Americe.

Technické údaje:

Délka: 24 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 500 mm (se staženými sběrači)
Rozvor: přední 5 900 mm / střední 6 000 mm / zadní 7 350 mm
Celková maximální hmotnost: 38 000 kg
Maximální rychlost:70 km/h
Počet náprav: 4
Počet poháněných náprav: 2 (druhá a třetí)
Počet řízených náprav: 2 (přední a zadní)
Počet dveří pro nástup a výstup: 5
Nástupní výška: 320 mm
Celkový počet sedadel: 52
Celkový počet cestujících: 179
Počet motorů: 2
Výkon trakčního elektromotoru: 160 kW
Kapacita trakční baterie: 60 kWh

21.3.2022 10:29| autor: Hugo Kottás | zdroj: Škoda Transportation

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist