zlom-a-sok-v-legislative-prevody-aut-se-zkomplikuji-a-prodrazi.jpg

Převody aut se zkomplikují a prodraží! Od začátku roku dojde ke zlomu v legislativě.

Ministerstvo dopravy připravilo paskvil. Díky novele 56/2001 Sb. budou od nového roku krachovat desítky autobazarů, o práci přijdou stovky lidí a běžný občan bude muset platit tisícikoruny navíc.

Diskuze

18 komentářů

    Antibazarník

    1) plnou moc vám ověří nejen u notáře,ale na každém Czechpointu
    2) v článku píšete, že budete muset alokovat další síly (pracovníky) a na jíném místě píšete, že se bez
    práce mohou ocitnout stovky lidí, tak co teda ?
    3) počet zápisů v TP-kolikrát za životnost auta (je stále kratší a kratší) se bude auto prodávat a 
    přepisovat? Počet zápisů v TP vzroste,ale jen u některých případů, pokud auto prodávám přímo
    novému majiteli počet zápisů nevzroste.
    4) kupte si místo stočené ojetiny nové auto, v ceně od 200.000,- do 250.000,-Kč je jich na výběr celá
    řada, toto nové auto vyjeďte až do konce (cca 14-15 let) ,pak ho sešrotujte a kupte si zase nové
    auto.

    Zetti

    Auto se odhlásí, lhostejno proč a kým, z RZ, která je majetkem držitele se jen sloupne registrační nálepka a zase ho někdo přihlásí, lhostejno kdy a kdo a je to. Jediné co se musí hlídat je techničák, protože za majitele se považuje ten, kdo jej drží v ruce.
    Za odhlášené auto se neplatí pojistka a RZ žádný Landratsamt (klep klep na hlavu) neskladuje.

    Paco Mexicano

    Škoda, že to pravděpodobně nedopadne tak jak autor příspěvku popisuje… Ty sklady plné vraků se zelenými i červenými známkami na rz-tkách je potřeba řádně probrat!

    M.

    No, je videt, ze jsi to vubec nepochopil. Aby ten bazar (obchodnik), neprisel o praci, tak bude muset nejmout nekoho, kdo se mu bude o ty novy nesmysly, starat( jezdit po cr, a prepisovat auta, jezdit po notarich, postach,atd..) Pokud nekoho nezamestna, muze zrovna zavrit, tim padem prijdou ostatni zamestnanci o praci.. Nebo si myslis, ze obchodnik zavre bazar, a pojede prepisovat auto treba z Olomouce do Karlovych varu? To by toho moc neprodal. Hlavne, ze se vytycily kraje, aby byly spz rozeznatelne, a ted se vracime zpet o 10 let, protoze kdyz koupis auto napr. v Praze, a budes z Prostejova, tak ti zustane prazska spz. Super to vymysleli, chytraci, kteri nikdy takovyho asi neresili. Sedi v kanclu, a vymysli nesmysly. A pokud koupi prekupnik (bazar), tak se bude delat evidencni kontrola treba 2 x za 14 dni – to by me zajimalo k cemu? HRUZA A DES!!!

    Marek

    Až bude tento web něco slepě přepisovat z tiskové zprávy od autobazarů, tak nechť si laskavě zjistí, jaká je realita. Jednak se v té TZ píší nesmysly, které zbytečně straší (viz komentář NESMYSL, souhlasím s ním) a jednak je toto známé rok a půl, že se tak stane. Že by se autobazary probudily až teď? Proč neprotestovaly, když se změna tvořila (a že měly možností – meziresort, sněmovna, senát). A nic. Takže trochu pozdě brečeti nad rozlitým mlékem… Navíc jde o jasné omezení nekalých obchodů. Že by se někteří z ne příliš slavných autobazarů báli? Hm, je to dost možné.

    petr164

    Trochu z vody uvařený text. Za prvé, ověřování plných mocí (a dalších listin) stojí na přepážkách Czech Pointu na poštách 30 kč za podpis. Takže žádné ruinování. Dále, bazaristé si vykoledovali druhou evidenční kontrolu sami – podvodů bylo příliš mnoho. Za třetí, z poplatků plynoucích do rozpočtu stát prakticky nevydělá, náklady na administraci jsou schopné to požrat. Zato se uspoří na národohospodářských škodách v důsledku podvodů, a to potenciálně i výrazně.

    Vlkoslav

    Ono to není zas až tak žhavé, většina menších autobazarů vozidla nevykupuje, ale pouze zprostředkovává jejich prodej, tzn. dokud někdo auto nekoupí, vozidlo je registrováno stále na původního majitele (autobazary se tím vyhýbají už dnes např. povinnosti uzavřít zákonné pojištění). Mnohem důležitější by bylo umožnit registrovat cokoliv kdekoli, technicky už to problém není – registr vozidel je po technické stránce přístupný z kteréhokoliv registračního místa, a pak by se v zákonné lhůtě do 10 dnů dal stihnout přepis bez problému – plnou moc by původní vlastník poslal tomu novému poštou (a to ověření dnes opravdu dělají „na každém rohu“, notář nutný fakt není).

    Jimmy

    Koukám, že bude lepší prodávat, nebo kupovat auta přímo mezi lidmi. Protože toto je tak nedomyšlený, že i ty autobazary skončí a dělejte si co chcete. Můj názor je, že se snaží omezit starší ročníky aut, a proto vymýšlí kraviny, aby se nemuseli dávat auta do bazarů a lidé si začli kupovat nová auta, která „vydrží“, budou se do nic vrážet peníze za servis a pak po pár letech půjdou auta do kopru.. až se tady vymyslí něco normálního, tak se bude moct vyhlásit státní svátek..

    Honza

    Tak já jsem kupoval vojetý auto a přihlašoval jsem si ho na sebe před štyrma rokama, a ta byrokracie mi uplně stačila. To auto eště mam, a doted’ka jsem měl dva důvody, proč ho neprodávat.

    No a ted‘ už mam tři důvody.

    johyyy

    Absolutně nechápu co vám na současném přepisu auta vadí, normální člověk to zmákne během 2 hodin což není nic hrozného. Navíc kdyby se v ČR cokoliv ulehčilo znamenalo by to akorát že se všude začnou prodávat slepence ze tří různých druhů z nejasným původem bez jasných km atd… Hold Čech si vždycky najde cestu jak si nahrabat…

    johyyy

    Absolutně nechápu co vám na současném přepisu auta vadí, normální člověk to zmákne během 2 hodin což není nic hrozného. Navíc kdyby se v ČR cokoliv ulehčilo znamenalo by to akorát že se všude začnou prodávat slepence ze tří různých aut s nejasným původem bez jasných km atd… Hold Čech si vždycky najde cestu jak si nahrabat…

    Franta

    Nenvím kdo jste volil tohodle ferneta co nám tu teď vládne 🙂

    dandy

    Posledni leta se nestacim divit, hnus fialovy je v teto zemi! Zase to odskaci poctivi lide! Chtel bych si popovidat s tim, kdo toto navrhnul a schvalil…

    Karlos

    Zajímalo by mne kdo takový hovna vymejšlí. Chtěl bych vidět ty piliny v tý jeho blbý palici jak se kroutí. Teda pokud tam nějaké jsou. Fakt bych se s dotyčným rád seznámil a nakopal ho do vajec

    mz

    1.) Každý bazar má už dlouhá léta někoho, kdo se o ty „nesmysly“ stará, jsou to lidé kteří od rána do večera okupují přepážky registračních míst a kšeftují s pořadovými čísly…

    2.) Berou si peníze hotově na ruku a zatím to zaplati vždy jen nový šťastný majitel auta, protože
    autobazar není charita

    3.) O práci nikdo nepřijde, protože tito lidé nejsou zaměstnanci bazarů

    4.) Naopak, pokud bude tyto úkony provádět zaměstnanec autobazaru, bazar ušetří…
    Jednatel bazaru jen jednou dojde na czechpoint ověřit svůj podpis na generální
    plné moci, kterou svého zaměstnance zmocní k zastupování autobazaru v konkrétních úkonech.
    Samozřejmě to jen v případech, kdy se autobazar stane vlastníkem auta.

    5.) Používání datových schránek a zaručených elektronických podpisů práci ještě víc ulehčí

    Milan

    Když jsem nějak pročítal komentáře tak jsem se nad tím zamyslel a myslím že by bylo nejlepší vozidla kupovat na převozních značkách (myslím ty červený a s platností) majitel ( vlastník vozidla) když by se rozhodl vozidlo prodat tak by na úřadě nechal vystavit převozní značky (červený) s platností cca na 2 měsíce zaplatil by poplatek 800 Kč pojištění by platil dál a až by vozidlo prodal tak by ho zrušil a nový majitel na úřadě ve svém kraji vůz dohlasil vrátil by červený značky a byly by mu zadarmo vydáno bílé. Protože poplatek zaplatil prodávající. Pokud by se vozidlo nepodařilo prodat měl by možnost o prodloužení nebo o odhlášení vozidla z registru.

    Jan Flachs

    Koupit nové auto za 250 000,- (Dacia, Hyunday, Renault a podobné hrůzy těch nejhorších kvalit – za tu cenu nic lepšího nekoupíte) a pak s nim 15 let jezdit až do sešrotování může jen člověk vašich duševních kvalit….Naštěstí jsou tu lidé kteří ještě chtějí jezdit AUTY a né předraženými „novými“ pixlami. Tomu se pochopitelně stát snaží zabránit všemi možnými daněmi a zádrhely jako je tento. Antibazarníku, vemte rozum do hrsti a přemýšlejte než něco plácnete.Vaše povědomí o autech asi nebude valné…

    Honza

    Je opravdu zarážející,co naši představitelé vyprodukují. Ve všech vyspělých státech kolem nás je tento problém dávno vyřešen k naprosté spokojenosti všech stran. Jen naši předsdtavitelé vymyslí další zhovadilost.
    1/ Evidenční kontrola-má smysl pouze u vozidla,které nemá t.č. planou TK !!
    2/ Polopřevod-je jasný záznam o zákonném vlastníkovi vozidla a takže je možno jej snadno dohledat.
    3/ Zásadní vada nového předpisu : pokud jako kupující pošlete na druhý konec republiky Vaši
    plnou moc a doklady/případně i SPZ/ a prodávající neudělá do 14 dnů převod z jakéhokoliv
    důvodu/nemoc,záměr a pod./ pak máte smůlu!!!
    4/ další možnost,kdyby mohl prodávájící s vozidlem při prodeji kupujícímu předat svoji plnou moc k převední vozidla kupujícím v jeho místě přihlášení.Když by se kupující na to vykašlal,tak by nastal
    stejný problém.

    5/ Vracím se tedy zpět k institutu polopřevodu,který v našem „absurdistánu“ byl nejvhodnější!!.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist