zimni-versus-letni-pneumatiky-v-zime-a-v-lete-jaka-ma-byt-minimalni-hloubka-vzorku-352x198.jpg

Zimní versus letní pneumatiky v „zimě“ a v „létě.“ Jaká má být minimální hloubka vzorku?

poradna

V zimě na letních, v létě na zimních, v zimě na zimních, to všechno v souladu se zákonem, pokud "poslechnete" značky. Jak vysvětluje právní expert JUDr. Beran.

Diskuze

10 komentářů

    Vlastik

    Dobrej právní rozbor,cekem dobře polopaticky vysvětlená problematika.Osobní zkušenost.Sám jezdím celý rok na zimních-protože:podle mne jsou na čtyři měsíce letní a ne zimní pneumatiky.Z jara a napodzim často prší a vytahané bláto na silnicích od zemědělců a stavbařů není pro letní pneumatiky to správné prostředí a když někdo najede do 10 tisíc za rok jako většina řidičů,stejně pneumatiky nemá nárok ojet.Navíc neznám lepší letní pneumatiku,než lehce ometenej zimák!

    Petr

    Jak je to s jízdou na motorce v zimním období za značkou zimní výbava?

    Lukáš

    A když ty zimáky sjedeš na 4 mm, tak je vyhazuješ a kupuješ zase nové „celoroční“ zimáky? Nebo koupíš nové zimu a staré sjeté pod 4mm přezouváš na léto? Protože jestli přezouváš, tak se jakákoliv výhoda celoročních zimáků ztrácí a jestli vyhazuješ, tak kupuješ pneu mnohem častěji a nic neušetříš.

    Tomáš Beran

    Motorek se to netýká. Pouze vozidla kategorie M (osobní auta) a N (nákladní auta). Ostatně na motorky se zimní gumy stejně nedělají (možná tak na skútry), ale na velkou motorku nic není (sám na motorce jezdím celou zimu a nic se mi nepodařilo sehnat – maximálně se doporučuje nějaká okruhová guma s hodně měkkou směsí). 🙂

    k.ik

    při malém ročním nájezdu a 2 sad kol zimní nesjedeš, stejně je vyhodíš protože jsou tvrdé.
    4 mm platí jen na souvislé vrstvě sněhu a to je asi 2x za rok

    Ko"nig

    budeš se možná divit ale na motorky se zimni gumy dělaji , ja též nevěřil ale je to tak 🙂 stačí hledat na netu

    Lukáš

    Tak když je sníh 2x za rok, a to ještě na sjetých zimákách nevyjedeš (když nemají 4 mm), tak to zimáky na druhou stranu vůbec nepotřebuješ a můžeš jezdit na letňákách. No a když ti po letech zimák ztvrdne, není lepší ho pak jezdit v létě, kdy je to výhoda?

    k.ik

    při ročním nájezdu do 5 tisíc km se dvě sady nevyplatí

    Míra

    Tak to je špatně. Zimáky mají horší odvod vody při silném dešti a samozřejmě taky delší brzdnou dráhu i za sucha.

    Míra

    A není potom vhodnější mít jen letňáky? Poslední dobou jsou stejně zimy bez sněhu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist