zimni-versus-letni-pneumatiky-v-zime-a-v-lete-jaka-ma-byt-minimalni-hloubka-vzorku.jpg

Zimní versus letní pneumatiky v „zimě“ a v „létě.“ Jaká má být minimální hloubka vzorku?

poradna

V zimě na letních, v létě na zimních, v zimě na zimních, to všechno v souladu se zákonem, pokud "poslechnete" značky. Jak vysvětluje právní expert JUDr. Beran.

Diskuze

10 komentářů

    Vlastik

    Dobrej právní rozbor,cekem dobře polopaticky vysvětlená problematika.Osobní zkušenost.Sám jezdím celý rok na zimních-protože:podle mne jsou na čtyři měsíce letní a ne zimní pneumatiky.Z jara a napodzim často prší a vytahané bláto na silnicích od zemědělců a stavbařů není pro letní pneumatiky to správné prostředí a když někdo najede do 10 tisíc za rok jako většina řidičů,stejně pneumatiky nemá nárok ojet.Navíc neznám lepší letní pneumatiku,než lehce ometenej zimák!

    Petr

    Jak je to s jízdou na motorce v zimním období za značkou zimní výbava?

    Lukáš

    A když ty zimáky sjedeš na 4 mm, tak je vyhazuješ a kupuješ zase nové „celoroční“ zimáky? Nebo koupíš nové zimu a staré sjeté pod 4mm přezouváš na léto? Protože jestli přezouváš, tak se jakákoliv výhoda celoročních zimáků ztrácí a jestli vyhazuješ, tak kupuješ pneu mnohem častěji a nic neušetříš.

    Tomáš Beran

    Motorek se to netýká. Pouze vozidla kategorie M (osobní auta) a N (nákladní auta). Ostatně na motorky se zimní gumy stejně nedělají (možná tak na skútry), ale na velkou motorku nic není (sám na motorce jezdím celou zimu a nic se mi nepodařilo sehnat – maximálně se doporučuje nějaká okruhová guma s hodně měkkou směsí). 🙂

    k.ik

    při malém ročním nájezdu a 2 sad kol zimní nesjedeš, stejně je vyhodíš protože jsou tvrdé.
    4 mm platí jen na souvislé vrstvě sněhu a to je asi 2x za rok

    Ko"nig

    budeš se možná divit ale na motorky se zimni gumy dělaji , ja též nevěřil ale je to tak 🙂 stačí hledat na netu

    Lukáš

    Tak když je sníh 2x za rok, a to ještě na sjetých zimákách nevyjedeš (když nemají 4 mm), tak to zimáky na druhou stranu vůbec nepotřebuješ a můžeš jezdit na letňákách. No a když ti po letech zimák ztvrdne, není lepší ho pak jezdit v létě, kdy je to výhoda?

    k.ik

    při ročním nájezdu do 5 tisíc km se dvě sady nevyplatí

    Míra

    Tak to je špatně. Zimáky mají horší odvod vody při silném dešti a samozřejmě taky delší brzdnou dráhu i za sucha.

    Míra

    A není potom vhodnější mít jen letňáky? Poslední dobou jsou stejně zimy bez sněhu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist