Zimní přestávka? Jak pro koho!

Peugeot sice už pár let nepůsobí v Mistrovství světa rallye, ale ani tak nemůže usnout na vavřínech. I vůz pro IRC potřebuje neustálý vývoj.

Ani nová pravidla pro šampionát Mistrovství světa rallye nepřivede zpět tým Peugeot Sport. Koncern PSA zde už řadu let velice úspěšně reprezentuje značka Citroën a tak to má zůstat i do budoucna.

Zatímco u Citroënu chystají na příští sezonu vůz specifikace WRC, tedy s přeplňovaným motorem 1.6, Peugeot pokračuje ve vývoji modelu 207 S2000, který jak známo pohání atmosférický dvoulitr. Tyto vozy přitom mohou startovat ve své třídě v rámci MS nebo ve stále oblíbenějším šampionátu IRC.

Ten navíc nabízí divákům daleko záživnější podívanou, než může poskytnout oficiální Mistrovství světa rallye, jež nemá početné obsazení špičkovými týmy ani potřebnou mediální podporu. To IRC přenášené satelitním kanálem Eurosport nabízí i přímé přenosy z rychlostních zkoušek!Nepřekvapí tedy, že Peugeot Sport chystá úpravy motoru i podvozku. Právě vývoj může vozy se lvem ve znaku držet v popředí a tím i v zájmu kamer. Nicméně královnou posledních let je mladoboleslavská Škoda Fabia S2000.

Ve škodovce zkrátka ukazují, že zlaté české ručičky umějí doslova zázraky. Nakonec proslýchá se, že se inženýři z Německa jezdí do Boleslavi učit, jak správně stavět vůz specifikace WRC, s nímž již příští rok nastoupí na vybrané soutěže MS.

Samozřejmě ani ve škodovce nezahálejí, přesto to mohou mít příští rok v IRC o něco těžší. Bertrand Vallat, manažer odpovědný za design a vývoj vozu 207 S2000 naznačil, jakým směrem se úpravy soutěžního peugeotu ubírají: „Vůz rozšíříme o 20 mm, díky čemuž bude splňovat platné technické předpisy a současně se zlepší výkony stávající verze jak na asfaltu, tak na šotolině.“„Zlepšení se bude týkat zejména stability na asfaltu, hlavně v dlouhých zatáčkách. Využili jsme toho i pro drobné úpravy karoserie, které pomohou zlepšit chlazení brzd a dojde k optimalizaci proudu vzduchu kolem podběhů kol,“ dodal Bertrand Vallat.

Jak se úpravy podaří, prozradí až první soutěže příštího roku. Určitě bude zajímavé pozorovat, i jaký vývoj prodělala Fabia S2000. Zda budou české vozy na tratích rychlejší než francouzské a další konkurence.

Petr Kotek

9.12.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist