Zimní pneumatiky na jedné nápravě: Je to vůbec možné a legální?
poradna
Možná jste už nad tím nápadem jednou přemýšleli - můžete ušetřit a pořídit zimní pneumatiky jen na jednu nápravu, nebo je to špatný nápad? A co na to vůbec říká zákon?
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
poradna
Možná jste už nad tím nápadem jednou přemýšleli - můžete ušetřit a pořídit zimní pneumatiky jen na jednu nápravu, nebo je to špatný nápad? A co na to vůbec říká zákon?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Montovat zimní pneu jen na 1 nápravu je úplně hloupý nápad, pokud byste na tomto nápadu trvali, je velmi nebezpečné je montovat na přední nápravu. Kvůli lepším adhezním vlastnostem zimní pneumatiky takto obuté vozidlo ztrácí směrovou stabilitu a při každém brzdění na snížené adhezi se vás bude snažit zadek předjet. To už je lepší něco nevyjet.
Plně souhlasím s použitím zimních pneu na obě nápravy os. vozu.
O funkčnosti nelze být pochyb o proti variantě letní pneu nebo letní v kombinací s zimní.
Plno lidí ale nepřevychováte a budou dál jezdit jak se jim bude v danou situaci hodit.
Chtělo by to vetší osvětu hlavně u mladších řidičů jak jezdit v zimním období !!
Mám na autě zimáky tak co jedu jsem v pohodě sníh led námraza u mě nehrozí.
Stačí si pak pustit TN a je to .
Dřív se jezdilo na letních pneu celý roky zima léto sníh a nebylo tolik průšvihů jak dnes v dobách
tech vymožeností !
Vše je o lidech. Rozumný člověk v běžném provozu dokáže na letních pneu o 100% víc než blb na zimních.
Ono zkrotit dnešní našláplé auta není jen o pneu.
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
jezdim uz 35 let v prmeru8000 mnesicne zimni pneu jsou lepsi ma hnaci naprave a to u každého vozu
Absolutně nechápu, jak někdo může šetřit na tom jediném, co mu zajišťuje kontakt vozu s vozovkou.. Stejně tak jsou pneu zimní a letní. Pojem „celoroční“ vždy zákonitě je na úkor funkcní v obou obdobích.
mám na dodávce celoroční značkové pneu good year 16″ ale jestli můžu tak bych nikomu nedoporučoval ,sice je to pohodlné a zákonu odpovídá ale opravdu vlastnosti v zimě nejsou nejlepší a podle toho se musí jezdit , a nejistota při jízdě není to nejlepší
Pořád marně přemýšlím nad polemikou ušetřených peněz při „nekoupi“ zimních pneu. Pokud v zimě jezdím, ojíždím pneu, pokud v létě jezdím, ojíždím pneu. A je jedno jestli ojíždím jen jedny nebo oboje, pořád jezdím a ojíždím, úbytek z pneu je zhruba stejný u obou specifikací a cena je také zhruba stejná. Vždy si budu muset nějaké pneu koupit. Pokud by mi vystačily celoroční pneu na dva roky, tak koupím čtyři pneu za dva roky, pokud budu kupovat letní a zimní při stejném množství najetých km, koupím při stejné spotřebě pneu 8 pneu za čtyři roky, vždy je finanční výdaj stejný… Nic neušetřím. Max za přezutí, ale i to se dá řešit dalšími ráfky…
471
Kontroluji aktuálnost mých informací ve vedlejším okně, ale loni, když jsem kupoval zimní pneu byly u „Michelínů“ následující instrukce:
Pokud jsou pneumatiky s nerovnoměrným vzorkem, tak ty s kvalitnějším vzorkem (zimní v zimě) patří VŽDY na zadní nápravu.
Samozřejmě je pak nutné jet extrémně opatrně.
Tak třeba já toho moc nenajezdím a zimní pneumatiky notoricky vyhazuji ojeté cca do půlky možného z důvodu jejich stáří (prostě mi přijde že nefungujou a jedny mi i začaly hodně klouzat na mokru). Takže já bych teoreticky dojetím zimních v létě něco ušetřil. Prakticky si letní v zimě netroufnu, protože to prostě klouže a jak je nějak rozumně nad nulou, tak mne zimní neskutečně štvou, protože jsou měkké, vlní se to, ve třiceti stupních to asi i klouže. A dělají kravál. Vlastně za ty letní rád vyměním jak jenom to trochu jde. Univerzální jsem zatím nezkoušel, říkám si, ze budou na nic jak v zimě, tak v létě. A ono ostatně není od věci si ty kola občas převážit, takže bych do toho pneuservisu jezdil stejně.
Taky by mě zajímalo kvalifikované vysvětlení
Je to tak. Dříve, když nebyly zimáky povinné, jezdil jsem v pohodě na letních a projel jsem i závěje, kde ostatní zapadli. Je to o citu a umění řídit. To se ale týkalo jen aut střední velikosti. Teď mám auto přes 2 tuny a to se fakt na sněhu s letními ubrzdit nedá.
Mám zimni gumy vpředu a vzadu celoroční- už 20 let. Zatím to funguje.
Není to jen o zimních gumách!!!!! Lidi si musí uvědomit že zimní guma klouže skoro stejně jako letní a podle toho zvolím styl jízdy!!! Ono mám zimní gumy tak jedu jako v létě je hrozný omyl a bohužel se tím řídí mnoho řidičů a možná za to můžou i přímo výrobci pneumatik neboť do reklamy musí dát proč jsou oni lepší než ty ostatní, a tím zákazníka nalákají na koupi toho lepšího „no a jedu jako ďas protože mě to neklouže“ a malér je na světě.
Já bych je dojel v létě, ale mohou v zatáčce auto trochu vynést tak opatrně a možná taky trochu přihustit v létě je zimní guma moc měkká.
Už jsem našel (a mám zase pár minut času)
http://www.michelin.cz/auto-pneu/informace-doporuceni/pruvodce-udrzbou-pneumatik/deset-tipu-na-udrzbu-pneumatik
Bod 6
Komu věřit více, pneumatikářům nebo jiným?
Tuto kombinaci jsem měl na svém (tehdy) novém ojetém autě. Když jsem se ani na jaře (po půl roce) nezbavil strachu, že ze zatáčky zase (nejen na ledu, ale i na vlhké trávě před garáží, ujetém sněhu …) vyjedu „předkem dozadu“, šly univerzály jako ochrana před sekačkou kolem stromků. Never more!
Naprosto dobrý názor. Jednou jsem to zkusil a dal jsem zimní pneu jen na přední nápravu a auto naprosto nebezpečně změnilo jízdní vlastnosti a při každém i mírném brždění se mi utrhl zadek a
auto bylo silně , ale opravdu SILNĚ přetáčivé.
Normálně se dojížděj v létě, tohle zákon neřeší…
Namontované zimní pneu musí mít min. 4mm. V zákoně není asi uvedeno datum odkdy dokdy. Takže pozor na to.
není to tak davno ,asi tri roky, co policie CR v ramci uspor nasazovala na zimu jen 2 zimni pnumatiky. Pote, co to zverejnil tisk, doslo k naprave. A všichni normalni ridici se nestacili divit
Pro maximum bezpečné jízdy na méně přilnavém povrchu je ideální mít zimáky na všech kolech. V případě jakékoliv dočasné improvizace je nutné zajistit maximální přilnavost té nápravy, která je hnaná. Ovšem tomu se musí podřídit i styl jízdy. Auto, které sice bude na sněhu slušně zatáčet, ale které ovšem vůbec nepojede, vzhledem k absenci dostatečné přilnavosti hnané nápravy je k ničemu. Vzhledem k převládajícímu konceptu většiny současných vozů – vše vpředu – je nutné zajistit přilnavost především předních kol. Vše ostatní jsou nesmysly. Mluvím ovšem o situaci, kdy nebude zvolena kombinace 2 zimáky + řetězy.
Dát jen zimní na jednu nápravu a na druhou letní je stejně stupidní nápad jako dát zimní na pravá kola a na levá letní. Takový jezdci jsou nebezpeční nejen sobě ale i okolí.
Autor tohoto článku je naprostý diletant, který asi na sněhu nikdy nejel. Článek by měl být okamžitě stažen a autor se omluvit za šíření klamavých informací. Namontovat zimní pneu na předek vozu s předním pohonem, např. Octavia, je naprostý nesmysl. Např. na ujetém sněhu při jízdě s kopce půjde zadek do smyku, auto je těžko ovladatelné.
Tak nevím, jestli jsi jen recesista, nebo opravdový řidičský amatér.
Ten článek je propagandistická blbost.
Jedinej normální názor pokud se to někomu nelíbí je tu ještě MHD.
Zdravím. Tak neviem. Kúpil som tento rok Michelin crossclimate. Na suchu super tiché, na vode tiež držia bez problémov. A sneh? Bál som sa co bude az nasnezi. A žiadny problém. Na druhom aute mam zimne blizzak, a dovolím si tvrdiť že michelin crossclimate je minimálne tak dobrý na snehu ako bridgestone zimná. Žiadny problem so zaberom do kopca, ani s brzdenim. Taktiež po diaľnici so zasnezenym pruhom žiaden problem. Jedine coho sa bojím je vydrž. Nova mala totiz len 7,2 mm. Mam na nich cca 8000 km. Tak po 10 tis to odmeriam aky mali zbytok. Inac odporucam.
Kdo tyhle články o ničem píše… Děti na základní škole by z nich možná něco mohli čerpat.
Šíříš bludy, v zákoně není uvedeno, že obuté zimní musí mít aspoň 4 mm. Je tam jen to, že v určitém období za určitých podmínek musíš mít zimní pneu se vzorkem min. 4 mm. Kdykoliv jindy musíš mít na pneu aspoň 1,6, ale typ pneu (letní/zimní) se neřeší.
Autor tohoto příspěvku má naprostou pravdu. Zimní jenom na předku je vstupenkou do průseru. Každopádně je ale zajímavé, kolik lidí tomu věří. V tuto chvíli (12.20) je skore 4 chytří, možná i s nějakou zkušeností a 21 těch, no prostě ostatních. Nejhorší na tom ale je, že redakce tohoto povedeného webu vůbec nereaguje a připomínky těch kteří o tom něco vědí ji nezajímají. A klidně tento blud nechá šířit. Bude třeba jinde upozornit, že se zde mohou vyskytovat hodně nebezpečné „rady“.
Jezdím v zimě se čtyřmi zim. pneumatikami. Jednou v zimě jsem zkusil dát na zadní hnanou nápravu novou letní pneu. a auto se v ten okamžik stalo na sněhu silně přetáčivé a tím velmi nebezpečné. Takto může v zimě jezdit jedině blázen nebo šílenec.
Ano, zákon 361/2000 Sb. sice neřeší, kam dát zimní pneu. Ale jsou i další zákony, kde se řeší technické podmínky provozování vozidel a tam mj.stojí, že na vozidle se používají pneu stejného typu desénu (myšleno letní-zimní) a na nápravě stejného výrobce a rozměru. Tudíž pokud budu mít na nápravě jednu pneumatiku barum polaris 2, a druhou barum polaris 3, pořád splňuji zákonné podmínky. Nic méné, abych se vrátil ke článku, tak jak jsem psal výše, buďto všude letní, nebo všude zimní.
Osobně jezdím téměř 30 let a vím, že používání zimních pneu je jedině plus pro komfort jízdy, která pak řidiče tolik nevyčerpává. Ne vždy jsem se zimními jezdil.
Měli byste zažít sockomunismus,-kdy byl člověk rád,že sehnal vůbec nějaké gumy.Ty rozumy by vás přešly.
Můj názor je takový,že zimní pneu patří vždy na všechna kola.Vzhledem k tomu,jaká nemehla jezdí na našich silnicích tak bych zakázal jízdu na letních pneu v zimním období v celé republice.Samozřejmě šikulové co to na sněhu ovládají,tak se nebudou nad označením nemehlo pozastavovat.Žasnu nad uměním některých např.neděle 15.1.2017 na Klínech na Mostecku.Povinně bych zavedl školu smyku a jízdy na sněhu. Sám jezdím s dodávkou Renault Trafic a tam kde jiný osobák má problémy tak já nic neřeším.Je to o pneu a o stylu jízdy.Doporučuji všem školu smyku,nebo si jít zajezdit na nějakou větší plochu a zjistit jak se auto chová na sněhu při změně směru jízdy,prudkém brždění a také si vyzkoušet a rozhodit si to přes ruční brzdu. To stou ruční brzdou doporučuji vyzkoušet s někým kdo to umí.Odsobně nechápu výrobce když do nových vozů dávají elektrické ruční brzdy.Já při výběru auta chci klasickou ruční brzdu,již několikrát mi pomohla
v krizové situaci.Ale pozor.chce to trénovat,jinak hrozí průšvih. Je lepší vědět co auto udělá když se utrhne nebo ho mít v lehkém driftu než být překvapený že to uklouzlo,to už je většinou pozdě.Nebojte se zasmykovat na volné ploše ať to vaše autíčko poznáte.Znovu ale raději navštivte školu smyku na polygonech,kde vám zkušení lektoři poradí a naučí.
??? V zimě také nechodíte v sandálích ale v zimních botách. Kolik km nachodíte na sněhu a kolik toho ujedete autem? Zkuste se zamyslet. Přeji Vám všem cestování bez nehod a rozum do hrsti.Petr