zimni-pneu-vs-pohon-vsech-kol-je-ctyrkolka-na-letnich-pneumatikach-k-nicemu-352x198.jpg

Zimní pneu vs pohon všech kol: je čtyřkolka na letních pneumatikách k ničemu?

autovideo

Myslíte si, že s pohonem všech kol můžete klidně jezdit i na letních pneumatikách? Podívejte se, jak si povedou proti zimním pneumatikám s poháněnou zadní nápravou.

Diskuze

14 komentářů

    T

    …jen na suche (prip. mokre) silnici… Tam se da ocekavat, ze ten rozdil nebude vubec vyrazny, spise si povedou lepe letni gumy, a to minimalne do -15°C…

    Zimni gumy je spatne oznaceni pro snezne gumy, protoze jejich smysl je prave a jenom ten, ze se s nimi lepe jezdi po snehu, jak je ostatne videt z videa…

    Jinak krasna ukazka toho, ze pohon 4×4 je pro vetsinu lidi nesmysl, jsou to jenom vyhozene penize nejen za samotny system, ale za drazsi udrzbu auta, vyssi spotrebu…

    XXX

    jak ty letní pneu vypadaly, jestli nebyly klasicky před odpisem, nebo vorvaný dohladka (třeba z nějakýho řádění na okruhu. Jinak naprostý souhlas s názorem přede mnou, jde o sněžné pneu, pro 90 procent zimního provozu tzv. zimáky smysl moc nemají což dokazují i testy ( a to se v nich tvrdě vyhýbají srovnání v různých teplotách na suchu)

    Martin_MPS

    Zimní pneumatiky nejsou jen o sněhu, ale hlavně o teplotě a s ní souvisejícími vlastnostmi použité směsi. Letní pneumatiky jsou v zimě „tvrdé“ a kloužou nejen na sněhu. Toto video ukázalo, že čtyřkolka na „bruslích“ se rozjede hůř, než zadokolka na pořádných pneumatikách. Nic víc.
    Asi se dá souhlasit s tím, že pro většinu lidí je pohon 4×4 zbytečný, mnohem zbytečnější je ale SUV s předním pohonem. A takhle bychom mohli označit za zbytečné většinu aut, protože každému může připadat zbytečné něco jiného.
    Mě osobně čtyřkolka zbytečná nepřijde, bydlím na horách a bez podobného auta s pořádnými pneumatikami (ZIMNÍMI), bych se neobešel.

    T

    Ano, vy jste ta mensina, ktera 4×4 potrebuje, samozrejme i se zimnimi gumami (hory => snih). Jinak podle mne ma kazde auto nejaky smysl a to, ze je pro vetsinu lidi neco zbytecne vubec neznamena, ze takove auto oznacime za zbytecne… To s tou tvrdosti gum pri nizkych teplotach zacina platit nejdrive az teploty klesnou k -15°C, zkuste si k tomu najit nejake testy (napr. delka brzdne drahy), ktere delali lide s rozumem a ne na objednavku…

    T

    K tem testum – myslim tim testy, ktere odpovidaji vetsinovemu zimnimu stavu silnic u nas – sucha nebo max. mokra silnice… Aby vetsina lidi stihla na ceste snih, tak musi vstavat drive nez silnicari nebo mit velke stesti (napr. bydlet v horach).

    Sova

    Je to skutečně více o tom sněhu, mýty o nějaké hranici ve °C, kterými nás každoročně zahlcují média, jsou jen kecy. Použitá směs sice může mít lepší přilnavost, ale to nemusí platit nutně i o pneumatikách. Zimní vzorek s lamelami se skutečně na suchý asfalt tolik nehodí a i s tvrdší směsí drží letní pneumatika na takovém povrchu lépe, což ukázal nedávno test Autobildu. Já osobně znám pár širokých zatáček, kde když vidím, že tam nikdo není, tak na to zkusím pořádně šlápnout. Na zimních pneumatikách vždy dostanu auto do citelného nedotáčivého smyku. Na letních se mi to ještě nikdy nepodařilo. Nejvíce to samozřejmě jde cítit hned po přezutí. Pokud byste mi někdo chtěli tvrdit, že mám kvalitní letní a shity zimní, tak na léto i zimu mám Bridgestone, stejné úrovně a ani jedny nejsou příliš staré, ani příliš sjeté.

    Noclaf

    Vsechny co tu hrde tvrdi jak teplota nesouvisi s prilnavosti a ze auto bude lip drzet na letnich na suchem a studenem podkladu nez na zimnich, tak vsechny tyhle bych posadil na svuj skutr. Jakmile teploty zacaly klesat k bodu mrazu a prochladla i zem, tak pozoruju zasadni zhorseni prilnavosti kol – zadni ustreluje na nekterych typech asfaltu pri rozjezdu i za uplneho sucha a prudke zatacky/krizovatky rozhodne nemuzu prolitavat stejnym stylem jako v lete.
    Rozdil v tom jak se skutr chova je brutalni.

    JaRy

    To není moc seriozní přístup M3 není obyčejná zadokolka, protožr má samosvor. Kdyby tam stála normální trojka, je možné, že by se na tom mýdle ani nerozjela. Takže obyč. forester s otevřenými diferenciály na nápravách a s letníma pneumatikama ukázal výhody 4×4. M3 i se samosvorem a na letních by se ani nehla.

    XXX

    Ale on snad ani nikdo netvrdí že teplota nemá vliv, ale to že zimní snad kromě sněhu (možná ledu i když i na to jsem solidní srovnání neviděl) nejsou ani při nízkých teplotách výkonnější a nebo jsou rozdíly zanedbatelné. V podstatě se jedná z velké části o komerční podvod.

    Rade

    Souhlásím, ono M3 a „obyčejná“ e46 je dost rozdíl právě v samosvoru.(jestli hrabe jenom jedno kolo nebo obě je při rozjezdu dost podstatná věc)
    A navíc M3 není ůplně typické auto které bych potkával v zimě na silnici.
    Otestoval bych třeba 330D vs. 330XD na letních.
    Ale jestli vyjede víc čtyřkolka na letních nebo dvoukolka na zimních nejde nikdy jednoznačně říct.
    Vždy bude záležet na použitých pneu(vzorku) a na koncepci pohonu.
    Já mám třeba na zimu Bmw se samosvorem a skoro nové zimní pneu-minulou zimu byl sníh na silnici tři dny a teď je na teploměru 12stupňů 🙂 Takže na co čtyřkolku?.

    MrAgnus

    Pokud jsou obě kola na stejně uklouzaném povrchu, tak samosvor nepomůže – obě kola budou hrabat přibližně stejně a pak už je jedno, jestli hrabě jedno nebo obě.

    PepaSFI

    no to právě není pravda. Jednak ten povrch nikdy nebude stejný, leda snad na zimním stadionu ikdyž i tam by se našly nějaké malé rozdíly. A hlavně, bez samosvoru se prostě skoro všecko ztratí na protáčejícím se kole, na kolo s trakcí nic nezbyde. Se samosvorem se síla, prokluz i trakce rozdělí na obě (všechna) poháněná kola, prokluz bude menší a trakce větší. Teoreticky dvojnásobná, samozřejmě podle funkce samosvoru, zatížení kol a kvality povrchu.
    Ještě k té ukázce. Když budu chtít, můžu se ukázkově prohrabat i se zašpérovanou 4×4 na dobrých gumách a při trošce šikovnosti se dobře rozjet skoro s čímkoliv. Ale snad je každému jasné že na sněhu mají zimní obvykle výrazně navrch. V méně extrémních podmínkách bude spíš záležet na konkrétním typu pneu, kdy převáží letní a kdy zimní.
    Ale co je hlavní, oni se nám propagandisti snaží vnutit extrémní uvažování. Že existují jen limitní situace, že když budeš mít gumy co brzdí o metr hůř, jsi nezodpovědný vrah. Nikdy žádná guma nebude špičková za všech situací. Vždycky to je o kompromisech. Vždycky to je o rozvaze a předvídání.

    Thanantos

    A uvědomujete si přátelé, že ta „letní pneumatika“ Bridgestone RE70 je technicky homologovaný semislick? Na této pneu jezdím přes léto a má místy problém zatáčet i na mokru.
    Kdyby srovnání proběhlo např. BMW nna čínské zimní pneu a XTčko na letní pneu s normálním vzorkem, výsledek by byl mnohem vyrovnanější

    MK

    a to jeste ani nemuzeme vedet, jestli ta M3 nemela plne nalozeny kufr…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist