Zimní pneu v létě: V cizině klidně dostanete pokutu!
Autoporadna
Jezdit na zimních pneumatikách v létě není zrovna dobrý nápad, přestože to není zakázané. Alespoň u nás. Pozor ale v cizině, kde za to ale klidně dostanete pokutu!
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Autoporadna
Jezdit na zimních pneumatikách v létě není zrovna dobrý nápad, přestože to není zakázané. Alespoň u nás. Pozor ale v cizině, kde za to ale klidně dostanete pokutu!
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Platí to i u starých zimních pneu, již několikrát proběhl test starých, ztvrdlých zimních pneu a byly lepší než letní. Info z článku platí spíš pro nové pláště. A zároveň údaj o zvýšené spotřebě platí pro stejný rozměr, ale znám spoustu lidí (patřím k nim), kteří mají letní širší než zimní (v mém případě letní 225/45 R17, zimní 205/50 R16) a spotřebu mám na zimních nižší
Dobra tedy ale pak at ta guma nestoji 2500 a vice v tom rozmeru co potrebuji pak se muzeme o nejakym prezouvani bavit,ne kazdej si to muze hned dovolit ano je sice investice pak na 2-3 sezony jenze pres zimu ta letni pneu cast svych vlastnosti uskladnena nekde v garazi,stodole apod.stejne ztrati takze to taky neni uplne to pravy orechovy
Zimní gumy jsou měkčí, a mají tedy daleko lepší přilnavost zejména v „normálních teplotách“ okolo 10 – 20°C. Podívejte se na F1, na jakých gumách mají nejlepší časy – to jsou lepidla.. Řeči o ekologii mě fakt dostávají, lepší bude koupit nové gumy a zimní se vzorkem 4mm vyhodit… Jak píše Harry, také mám zimní pneu užší a spotřebu na nich mám prokazatelně nižší, zvlášť když už mají třeba jen 3mm. Prostě PR článek, je třeba prodávat, ať se děje co se děje. Nenechte se oblbnout..
už mě ty k**vy s**ou,jak se snaží pod různými záminkami oškubat člověka víc a víc,nejlepší je ten odstavec ekologie,takže podle článku je lepší pneu se 4mm na které možná ujedu ještě 5 tisíc km vyhodit a a likvidovat a vyrábět novou,no to je ekologické jako prase,a nebo to jak se prý ten vzorek trhá a vytváří částečky?,aha takže ojetí prvích cca 5mm neškodí to se asi vypaří,ale ty zbylé 4mm znečištují?,nebo ojíždění letní pneu taky neškodí to se asi ten vzorek vypaří do stracena,takže stále jen záminky šikanovat a okrádat člověka,naví bylo prokázáno že v zimě mezi 2mm a 4mm není téměř žádný rozdíl a to ještě k tomu když je zrovna sucho tak na vyšším vzorku víc plave,ještě upozorním že dříve stačil vzorek 1mm a bylo jedno jestli má člověk letní a nebo zimní a to se ještě kolikrát posypávalo jen štěrkem…
ještě jedna věc,jestliže má zimní guma o něco málo horší jízní vlastnosti, tak každý člověk musí přizpůsobit rychlost svého vozu,je to stejné jako že obyč autem neprojedu zatáčku tak rychle jako s ferarri,v zimě po sněhu jet na holém plášti je nebezpečné,ale v létě když nic neklouže šikanovat řidiče že má letní a je asi ekologičtější likvidovat zánovní pneu s 4mm holý nesmysl,a na kone dejte nám západní platy vy ku**y,když už nám cpete vy**jebávky jiných zemí kde berou 4x tolik..
Já si myslím, že by měly být gumy zimní, jarní, letní a podzimní.
Jste si, pane autore, s tou Itálií jistý? Že by 30. listopadu dostal někdo pokutu, že jede na letních gumách z Breneru do Itálie? Nebo musí někde u Brixenu, případně v Mezzocoroně přezout na letní?
Pardon, na ZIMNÍCH!, jsem se tak rozčilil, až jsem to zvoral.
článek napsal někdo, kdo tomu vůbec nerozumí, např. v Itálii je jízda na zimních pneu povolena celoročně, pouze v zimě se mohou použít i zimní pneu o třídu nižší rychlostní třídy než má vozidlo v technickém průkazu(ale pouze v zimě). Pokud tedy zimní pneu splňují české předpisy, není v létě problém ani v Itálii. Paušálně nelze rozdíl mezi vlastnostmi letních a zimních pneu uvádět, rozdíly mezi jednotlivými pneumatikami v závislosti na konkrétním typu, výrobci, vzorku, stáří, stavu sjetí jsou tak velké, že spousta zimních pneu je v létě lepší než některé letní. Pro spotřebu platí čím víc sjeté tím menší spotřeba, ale je to na úkor bezpečnosti na mokru. A ekologie, každá zbytečně vyrobená pneu je velkou zátěží. Proto celoroční používání zimních pneu u lidí co najedou za rok pár tisíc km po okreskách a dodržují předpisy je zcela v pořádku, nikoho neohrožují a ekologickou stopu zanechají menší než většina ostatních.
jaro
Jaro
Taky jsem už četl v motoristickém časopise, že někteří odborníci dělali testy a skutečně jak píše i jiný čtenář, zimní gumy s 2 mm vzorkem nevykazovaly při brzdění a vlastní jízdě horší vlastnosti jak ty se 4 milimetry. Jistě může se projevit v hlubším sněhu horší trakce při rozjíždění. Kdo jezdí skutečně v horách , kde je hodně sněhu – tam jsou lepší teréní drapáky. A ani celoroční gumy nemají proti zimním o moc horší parametry.
Važený pane lžete v Italii ani nikde v evropě nic takového neni
MUSÍM SE SMÁT VŠEM TĚM RADOBY DOPORUČENÍM A NESMYSLŮM,CO SE ZDE DAJÍ PŘEČÍST.,JAKO VYUČENÝ AUTOMECHANIK ZE STARÉ ŠKOLY, ŘIDIČ PROFESIONÁL (KAMION,BUS CCA 2,500000 KM PO VŠECH MOŽNÝCH STÁTECH)
ZJIŠŤUJI,ŽE PŘÍSPĚVKY AUTORŮ JSOU ZDE O NIČEM.PNEUMATIKY NEVYJÍMAJE,PROTOŽE PAMATUJI PNEU JEN UNI (BARUM OR 36 ATD..) . JE TO JEN O TOM VYHNAT LIDEM PENÍZE S KAPES.
V PODSTATĚ JE TO JEN O TOM, KDO TVOŘÍ MEZIČLÁNEK MEZI VOLANTEM A PEDÁLEM A SOUDNOSTI A UMĚNÍ POUŽÍVAT DANÉ VOZIDLO. NA NEVĚDOMOSTI JE POSTAVEN CELÝ BYZNYS, A NEB MOTORISTO DĚS SE A PLAŤ!
HEZKÝ VEČER VŠEM BUS77.
,
,
,
,
,
Celý život praktikuji celoroční jízdu na zimních pneu.Cca co 4 roky vyméním za nové.V létě v na blátě v horách do kopce zimní gumy nutné.Ve spotřebě jsem nic nepoznal.Opět reklama pro pneuservisy atd.
Já dříve také na zimních pneu jezdil celoročně. Pak jsem si ale začal všímat, že v zimě začínají ztrácet své vlastnosti. Více kloužou atd. Co se týče spotřeby, tak jsem si také nevšiml žádného rozdílu. Nicméně už jen kvůli bezpečnosti to teď dělám tak, že v létě jezdím na letních a v zimě na zimních. Oboje většinou sháním na https://www.pneuok.cz/
To je strašný nesmysl, ale jak jinak donutit lidi, aby si kupovali dvě sady gum. Já do ciziny nejezdím, takže jsem v klidu 😀 . Celý rok jezdím na zimních a ještě k tomu použitých pneumatikách a světe div se, auto sedí skvěle na silnici a spotřebu mám také malou. Použité pneumatiky si kupuji z http://www.pneu-novak.cz/pouzite-pneu-praha-10-bazar.html a nebudu na tom nic měnit.