Žigulík dorazil na konec své cesty

V Rusku se vyrábí od roku 1970 a nyní - po dvaačtyřiceti letech - bylo rozhodunto o postupném zastavení výroby.

„Všechno jde podle plánu. Poptávka po klasice spadla, a tak je čas říci До свидания,“ potvrdil médiím mluvčí závodů AvtoVAZ Igor Burenkov. Výroba „žigulíků“ se tak zastaví po více než čtyřiceti letech nepřetržité produkce.

Čtěte: Srovnávací test – Lada 1500 vs Škoda 125L vs Trabant 601

Poslední auto nese označení Lada 2107 a je to vlastně stále ten stejný stroj, na který sovětská automobilka dostala licenci od Fiatu. Je na tom ale krásně vidět, jaká je teoretická životnost jedné generace aut. Na konci 60. let totiž v Sovětském svazu vyrostl na tehdejší dobu supermoderní výrobní závod. Dnes už ale nestačí… A stejně tak jeho produkty.

Poptávka po „žigulíku“ klesla na samé dno a zákazníci už nejsou ochotni akceptovat ani extrémně nízkou cenu, která se v přepočtu pohybuje lehce nad 100 000 korunami. Levněji už prý stejně auto vyrábět nejde. Tak se tedy rozlučme s žigulíkem, ještě do konce měsíce se linky definitivně zastaví. Není ale vyloučeno, že se přestěhují někam jinam, třeba do Asie nebo Afriky.

20.4.2012 7:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist