Zhodnocení Švédské rely pohledem týmů

Shrnutí druhého podniku mistrovství světa.

BF-Ford WR tým může být určitě se Švédskou rely spokojen. Marcus Grönholm zajížděl v průběhu celé rely vyrovnané časy na špici a v cíli bral vavříny a deset bodů za první místo. Spokojen se třetím místem může být také Mikko Hirvonen a po čtyřech bodech z Monaka si připsal dalších šest. Marcus Grönholm se mimo jiné zapsal do historických tabulek pátou výhrou ve Švédské rely a tím vyrovnal rekord Stiga Bloqvista (který však ve Švédsku ještě zvítězstvil v dalších dvou závodech, které však nebyly započítány do MS) a zároveň získal šestadvacáté vítězství v mistrovství světa, čímž se dotáhl na Carlose Sainze. V týmu Citroën Total WRT panuje i přes rozdílné výsledky Loeba a Sorda spokojenost. Sebastien Loeb dovedl svou „cé čtyřku“ do cíle na druhém místě, ale v Norsku by chtěl vystoupat na příčku nejvyšší. V cíli si Sebastien svůj vůz pochvaloval: „Po Monacké rely jsme věděli, že jsme dobří na asfaltu a teď jsme ukázali, že můžeme bojovat s Grönholmem i na sněhu.“ V případě Daniho Sorda byl jeho výkon na jeho poměry spíše podprůměrný. Dani několikrát chyboval a ztrácel sebedůvěru. V cíli figuroval na dvanáctém místě se ztrátou necelých jedenácti minut. V týmu Stobart Ford tentokrát zářil Henning Solberg, který si dělal před startem zálusk na podiové umístění, ale i tak byl nadmíru spokojen: „Tenhle výsledek je lepší než stupně vítězů z Turecka. Byl to můj nejlepší výkon a jsem moc šťastný.“ Asi horší dojem ze závodu mají další dvě posádky týmu Stobart. Jari-Matti LatvalaMatthew Wilson museli své snažení vzdát v neděli hned ráno, protože trubky zajišťující odvětrávání motoru nevydržely teploty pohybující se kolem -20° C. I v týmu OMV Kronos Citroën WRT panuje spokojenost. Daniel Carlsson byl před závodem pod velkým tlakem, vždyť kdo by se nechtěl předvést na domácí půdě a ještě ve špičkovém týmu. Ačkoliv před startem doufal v útok na podium, čtyři body za páté místo pro něj také nebyly zklamáním, ale v nadcházející Norské rely by rád zaútočil ještě výše. Spokojen je i Manfred Stohl, který asi čekal od Švédské rely více, ale jak sám říká, sedmé místo by rád zopakoval i v Norsku. Subaru WRT čekal ve Švédsku určitě více než jen jeden bod od Chrise Atkinsona. Petter Solberg skončil na desáté rychlostní zkoušce mimo trať a ve sněhové závěji ztratil téměř čtvrt hodiny což znamenalo konec nadějí na dobré umístění. To vědělo i vedení týmu a proto po příjezdu do servisu stáhlo posádku ze závodu z důvodu šetření vozu na Norskou rely. Zajímavým zpestřením Švédské rely byl debut týmu Munchi´s Ford, za který startovala dvojice argentinských posádek Luis Perez CompancJuan Pablo Raies. Start na Švédské rely spočíval spíše v poznávání tratí a techniky. Companc měl již před startem zkušenosti se závody mistrovství světa a ve Švédsku startoval podruhé. Zatímco loni jezdil velmi slabé časy a ztrácel i na juniory, letos se výrazně zlepšil a dokázal často zajíždět lepší časy než Matthew Wilson. Patnácté místo pro něj tedy jistě není zklamáním. Mimo jiné stačilo jen kousek k premiérovému bodu do žebříčku konstruktérů, když skončil na deváté pozici mezi jezdci bodujícími do poháru konstruktérů. Raies seděl ve voze WRC poprvé a navíc poprvé ve svém debutu při závodě MS. Již při tréninku překročil povolenou rychlost devětadvacetkrát, za což si vysloužil tučnou pokutu a penalizaci Nebylo tedy překvapením, že Raies nestačil ani posádkám bojujícím o body do šampionátu produkčních vozů. Úspěchem bylo, že dokázal dokončit všechny rychlostní zkoušky, přesto však nebyl v cíli klasifikován. Při výměně pneumatiky totiž ztratil rukavici a dojel RZ bez ní, čímž porušil bezpečnostní pravidla. Celkové výsledky Švédské rely: p.n. JezdecTraťový čas Pena lizaceCelkový čas Ztráta na prvníhoZtráta dílčí1. M.Grönholm3:08:40.70:003:08:40.72. S.Loeb3:09:34.50:003:09:34.50:0:53.80:53.83. M.Hirvonen3:10:22.20:003:10:22.20:1:41.50:47.74. H.Solberg3:10:50.50:003:10:50.50:2:09.80:28.35. D.Carlsson3:12:18.50:003:12:18.50:3:37.81:28.06. T.Gardemeister3:11:44.90:503:12:34.90:3:54.20:16.47. M.Stohl3:13:53.20:003:13:53.20:5:12.51:18.38. C.Atkinson3:14:45.40:103:14:55.40:6:14.71:02.29. M.Östberg3:16:27.70:003:16:27.70:7:47.01:32.310. J.Kopecký3:16:33.20:003:16:33.20:7:52.50:05.511. P.Flodin3:17:12.40:003:17:12.40:8:31.70:39.212. D.Sordo3:19:29.90:003:19:29.90:10:49.22:17.513. G.Galli3:18:33.41:103:19:43.40:11:02.70:13.514. T.Schie3:19:49.30:003:19:49.30:11:08.60:05.915. L.PerezCompanc3:20:45.30:003:20:45.30:12:04.60:56.0
Anketa od BlueBoard.cz

Michael Daněk

13.2.2007 7:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist