ZF postupuje na devátý stupeň
Mercedes-Benz
Německý specialista na automatické převodovky představil devítistupňový automat pro auta s pohonem předních kol. Továrna se začne stavět příští měsíc v USA.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Mercedes-Benz
Německý specialista na automatické převodovky představil devítistupňový automat pro auta s pohonem předních kol. Továrna se začne stavět příští měsíc v USA.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
timhle tempem budou mit osobaky vic stupnu nez nakladni auta
Zajímalo by mě, co uspoří planetová převodovka HD měničem na vstupu paliva vs. dvojspojková čelní převodovka DSG.
Tímto tempem zvyšování počtu stupňů stejně brzy dojdou k metě, kdy bude racionálnější použít bezestupňové ústrojí. Japoncům už to došlo před dlouhou dobou – Evropa v tomto byla vždy kapánek opožděná. O Americe nemluvě.
Bezestupňová převodovka má také své nevýhody, a ne zrovna malé. V Evropě ji již nějaký ten pátek používá např. Audi a žádnou díru do světa s ní neudělalo. Jinými slovy by se dalo říct, zatím, co Evropa zná limity CVT, Japonce to ještě čeká.
Bezestupňová převodovka má také své nevýhody, a ne zrovna malé. V Evropě ji již nějaký ten pátek používá např. Audi a žádnou díru do světa s ní neudělalo. Jinými slovy by se dalo říct, zatím, co Evropa zná limity CVT, Japonce to ještě čeká.
Jenže třeba u Audi CVT zvyšuje cca o litr spotřebu oproti manuálu. U Subaru je tomu přesně naopak. Takže chyba nemusí být jen v koncepci, ale třeba i ve vývoji a výrobci 😉
Hlavně japonská CVTčka prodělala v posledních zhruba 2 letech ohromný pokrok. Dříve nešetřili redaktoři nad CVTčky těmi nejhanlivějšími slovy, avšak u moderních CVT už sami začínají názor znatelně měnit. Viz. Juke nebo Legacy
A hlavně CVT se podle všeho velmi kamarádí s elektromotorem – a hybridy budou na významu stále strměji nabývat. Takže CVT ještě neřeklo poslední slovo a jeho čas přijde 🙂
CVT nie je vhodna pre elektromotory/silne motory
1. CVT ma mensi rozsah stupnov nez klasicke prevodovky [=> 6+ MT/AT su lepsie]
2. CVT neprenesie vysoky tocivy moment