zf-postupuje-na-devaty-stupen.jpg

ZF postupuje na devátý stupeň

Mercedes-Benz

Německý specialista na automatické převodovky představil devítistupňový automat pro auta s pohonem předních kol. Továrna se začne stavět příští měsíc v USA.

Diskuze

7 komentářů

    lord

    timhle tempem budou mit osobaky vic stupnu nez nakladni auta

    Richard

    Zajímalo by mě, co uspoří planetová převodovka HD měničem na vstupu paliva vs. dvojspojková čelní převodovka DSG.

    Subaru4ever

    Tímto tempem zvyšování počtu stupňů stejně brzy dojdou k metě, kdy bude racionálnější použít bezestupňové ústrojí. Japoncům už to došlo před dlouhou dobou – Evropa v tomto byla vždy kapánek opožděná. O Americe nemluvě.

    Flavio

    Bezestupňová převodovka má také své nevýhody, a ne zrovna malé. V Evropě ji již nějaký ten pátek používá např. Audi a žádnou díru do světa s ní neudělalo. Jinými slovy by se dalo říct, zatím, co Evropa zná limity CVT, Japonce to ještě čeká.

    Flavio

    Bezestupňová převodovka má také své nevýhody, a ne zrovna malé. V Evropě ji již nějaký ten pátek používá např. Audi a žádnou díru do světa s ní neudělalo. Jinými slovy by se dalo říct, zatím, co Evropa zná limity CVT, Japonce to ještě čeká.

    Subaru4ever

    Jenže třeba u Audi CVT zvyšuje cca o litr spotřebu oproti manuálu. U Subaru je tomu přesně naopak. Takže chyba nemusí být jen v koncepci, ale třeba i ve vývoji a výrobci 😉

    Hlavně japonská CVTčka prodělala v posledních zhruba 2 letech ohromný pokrok. Dříve nešetřili redaktoři nad CVTčky těmi nejhanlivějšími slovy, avšak u moderních CVT už sami začínají názor znatelně měnit. Viz. Juke nebo Legacy

    A hlavně CVT se podle všeho velmi kamarádí s elektromotorem – a hybridy budou na významu stále strměji nabývat. Takže CVT ještě neřeklo poslední slovo a jeho čas přijde 🙂

    tuky

    CVT nie je vhodna pre elektromotory/silne motory

    1. CVT ma mensi rozsah stupnov nez klasicke prevodovky [=> 6+ MT/AT su lepsie]

    2. CVT neprenesie vysoky tocivy moment

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist