Ženy preferují prostorné a bezpečné vozy

Ženy při výběru ojetého automobilu upřednostňují bezpečné a prostorné vozy jako jsou SUV, MPV nebo kombi. Vyplynulo to ze statistik největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

Ženy se při nákupu ojetého auta snaží minimalizovat veškerá možná rizika a výběr nepodceňují. Možná i proto na rozdíl od mužů naprosto nedůvěřují automobilům s alternativními pohony. V tomto ohledu jsou spíše konzervativní, což platí i při výběru klasických paliv, kdy častěji volí provedení s benzinovým motorem (65%).

„Automobily s alternativním pohonem jsou pro ženy neznámou a znamenají pro ně krok do nejistoty, přestože díky téměř nulovým zkušenostem nemohou tyto typy aut hodnotit. Tradiční pohony vnímají jako bezpečné a ověřené,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.

Pocit bezpečí a důraz na rodinu jsou důvodem, proč stále častěji sahají po SUV, MPV nebo kombi. „Poptávka po SUV se u žen za posledních 5 let více než zdvojnásobila. Velký nárůst obliby zaznamenáváme i v případě MPV a kombi, kdy si u nás zákaznice koupily o 27% více těchto typů aut. Na úkor toho pak klesá zájem o sedany, které poklesly z dlouhodobého třetího místa až na páté,“ doplnila Topolová.


Nejprodávanějším SUV se u žen stala vloni poprvé domácí Škoda Yeti, která tak sesadila ze špičky žebříčku Kiu Sportage – i když jen těsně. Škoda Yeti si své prvenství zatím drží i letos, ale na záda ji překvapivě šlape Dacia Duster. Její cenová dostupnost je zdá se velkým lákadlem.

Určitá ostražitost nebo až opatrnost se u žen projevuje i při výběru místa, kde si své vozidlo pořídí. Většinou upřednostňují ověřené prodejce, kteří se jim věnují, dávají záruky nejen na původ vozu a stav tachometru, ale také jim umožní přivést si vlastního mechanika nebo kamaráda, který se v autech dobře vyzná.

Trend značky Škoda je u žen i u mužů podobný. Škodovka patří letitě na první místa v preferencích značky. Na druhém a třetím místě se v posledních letech střídá Ford s Volkswagenem. Nejoblíbenějším modelem posledních pěti let je zcela jasně Škoda Fabia, stabilně následovaná Škodou Octavia, Fordem Focus a Volkswagenem Passat.

Na vzestupu je obliba modelu Volkswagen Golf, který se posunul z devátého místa v roce 2012 na čtvrté v roce 2016 a letos se za první dva měsíce dělí už dokonce o třetí příčku, a to právě se zmiňovaným Fordem Focus.

Ženy kladou stále větší důraz na komfort při jízdě a také bezpečnost, což dokazuje nárůst poptávky po vozech s automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol, a to jeden a půl krát za posledních pět let. Navíc proti dřívějšku volí ženy automobily se silnějším motorem.

Stejně jako u mužů je i u žen nejoblíbenější barvou šedá a na druhém místě modrá. Rozdíl mezi muži a ženami se projevil až u třetí nejoblíbenější barvy: zde u žen vítězí červená, zatímco u mužů černá. Za posledních pět let největší skok v oblibě barev u žen zaznamenaly bílá a hnědá, po kterých vzrostla poptávka až trojnásobně.

Vývoj obliby modelů SUV u žen za posledních 5 let
20122013201420152016
1.Hyundai Santa FeKia SportageKia SportageKia SportageŠkoda Yeti
2.Kia SportageHyundai Santa FeHyundai Santa FeNissan QashqaiKia Sportage
3.Honda CR-VKia SorentoŠkoda YetiHyundai ix35Hyundai ix35
4.Kia SorentoHonda CR-VHyundai ix35Škoda YetiNissan Qashqai
5.Toyota RAV4Hyundai ix35Nissan QashqaiHyundai Santa FeVolkswagen Tiguan

10.3.2017 8:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist