37470-a-vol-352x198.jpg

Ženy jsou špatné řidičky. A za volant auta nepatří

blog

Čím se člověk stává lepším v jakémkoli oboru, v jakékoli činnosti? Že ji studuje po teoretické stránce a že ji po stránce praktické procvičuje. Tak to prostě je až na výjimky, které potvrzují pravidlo tím, že z dané skupiny lidí, kteří na sobě pracují, vyčleňuje...

Diskuze

5 komentářů

    najezena kobylka

    Dalsi z evangelii pana Rakovana. 🙂 Je otazkou, jak s clovekem, ktery ma ve vsem jasno, argumentovat.

    Tezko uverit, ze nekdo ma az tak malo pochopeni, aby mu unikalo proc lide, kteri se v rizeni vozu a automobilismu obecne nijak nevyzivaji, potrebuji jezdit. A i presto, ze tito lide maji statem uznanou schopnost vuz ridit, pan Rakovan je povazuje za nezpusobile. A to prosim ne z duvodu, ze by to snad objektivne neumeli, ale proste proto, ze nejsou tak dobri, jak by si pan Rakovan pral.

    Premyslim nad tim, zda se pan Rakovan ve vsem, cemu se venuje, neustale zdokonaluje.

    Pan Rakovan ve svem profilu uvadi, ze se zivi psanim. Otazkou je, zda tuto cinnost provozuje na zaklade statem uznane schopnosti? Ma diplom ze ruznalistiky? Jak se dale vzdelava a zdokonaluje v teto jeho profesi? A je v psani tak dobry, jak bychom si my ostatni prali? Ackoliv pan Rakovan jiste musi tusit, ze jeho texty nedosahuji kvalit prace Ferdinanda Peroutky ci Oty Pavla, od vykonavani profese jej to neodradilo. Proc?

    Nekaze pan Rakovan vodu, zatimco sam si doprava vina?

    kobylka v medu

    Filip R. nemluví o zákazu, pouze doporučuje, aby se osoba, ať už jakákoli (muž či žena) zabývala zdokonalováním schopností při poměrně nebezpečné činnosti – řízení vozu.
    Dá se souhlasit, že v naprosté většině se alespoň povrchově o zdokonalování snaží mužská část populace, ženy velmi zřídka, tudíž činnost prováděna bez jakéhokoliv zájmu či iniciativy zlepšení schopností nemůže být prováděna dobře natož výborně, jak někteří o sobě prohlašují.

    Kdyby pan Rakovan nebyl dobrý ve psaní zajisté by se nezabýval psaním do automobilových časopisů – tuším AutoCar/ CarAuto, Speed a další, jež byly ve své době poměrně kvalitní magazíny.

    Dá se souhlasit, že autor píše poměrně nevybíravým způsobem, což někteří, kterým chybí nadhled, špatně snáší.

    med v kobylce

    Starosvetsky se domnivam, ze by pan Rakovan mel merit naprosto vsem stejnym metrem. I kdyz chapu, ze leckomu takovy pristup nemusi pripadat fer.

    Vzhledem k tomu, ze jsme obcane stejneho statu, mame i my ostatni stejna prava jako pan Rakovan. Kdyz tedy pan Rakovan doporucuje, aby zeny neridily, pokud v tom nejsou dobre, pak my ostatni muzeme panu Rakovanovi doporuct, aby nepsal, pokud v tom neni dobry, tedy spatny, cili potencialne nebezpecny. Kdyz tedy pan Rakovan doporucuje, aby se i neprofesionalni ridici zdokonalovali v rizeni vozidel, mel by se i on, jako profesionalni zurnalista, zdokonalovat v psani. Pokud si pan Rakovan narokuje pravo hodnotit ostatni, my ostatni si narokujeme toto pravo taktez.

    m.

    Tezce se panu Rakovanovi argumentuje o necem, co je naprosta blbost. Ve spouste zemi maji zeny nizsi pojisteni, protoze prave podle tech statistik, ktere zminuje (ale samozrejme neudava zadny odkaz – takze jde spise o vlastni dojem). Protoze zeny ridi v prumeru bezpecneji nez muzi. Zpusobuji vyznamne nizsi procento smrtelnych nehod.

    Tenhle clanek se hodi tak do parlamantnich listu…

    Petr K.

    Ten článek má dvě argumentační slabiny.
    Jakkoliv jsou většinově účastníky kurzů muži, v absolutním poměru je procento mužů, co ten kurz prodělali vůči těm, kdo reálně sedají za volant, zcela zanedbatelné. Jistě hluboko pod jedním procentem. Tedy srovnatelně jako žen.
    Dobrý řidič není definován jen technikou jízdy samotné, ale také chováním na silnici vůči ostatním. Proto klidně nadnesu, že moje žena je objektivně lepší řidič, než já. Jakkoliv se povařuji za defenzivního řidiče, ona ovládá své ego ještě o level lépe. A to extrémně snižuje riziko nehody. Nechávám ji řídit často, v práci se ostatně najezdím dost. A ano, vzhledem ke zkušenostem nabitým třeba právě i v několika kurzech, když je kluzko, nasněženo nebo jinak technicky náročno, řízení si automaticky beru já. Tohle totiž umím objektivně lépe zas já. Tak kdo z nás je lepší řidič?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist