Diskuze

8 komentářů

    najezena kobylka

    Dalsi z evangelii pana Rakovana. 🙂 Je otazkou, jak s clovekem, ktery ma ve vsem jasno, argumentovat.

    Tezko uverit, ze nekdo ma az tak malo pochopeni, aby mu unikalo proc lide, kteri se v rizeni vozu a automobilismu obecne nijak nevyzivaji, potrebuji jezdit. A i presto, ze tito lide maji statem uznanou schopnost vuz ridit, pan Rakovan je povazuje za nezpusobile. A to prosim ne z duvodu, ze by to snad objektivne neumeli, ale proste proto, ze nejsou tak dobri, jak by si pan Rakovan pral.

    Premyslim nad tim, zda se pan Rakovan ve vsem, cemu se venuje, neustale zdokonaluje.

    Pan Rakovan ve svem profilu uvadi, ze se zivi psanim. Otazkou je, zda tuto cinnost provozuje na zaklade statem uznane schopnosti? Ma diplom ze ruznalistiky? Jak se dale vzdelava a zdokonaluje v teto jeho profesi? A je v psani tak dobry, jak bychom si my ostatni prali? Ackoliv pan Rakovan jiste musi tusit, ze jeho texty nedosahuji kvalit prace Ferdinanda Peroutky ci Oty Pavla, od vykonavani profese jej to neodradilo. Proc?

    Nekaze pan Rakovan vodu, zatimco sam si doprava vina?

    kobylka v medu

    Filip R. nemluví o zákazu, pouze doporučuje, aby se osoba, ať už jakákoli (muž či žena) zabývala zdokonalováním schopností při poměrně nebezpečné činnosti – řízení vozu.
    Dá se souhlasit, že v naprosté většině se alespoň povrchově o zdokonalování snaží mužská část populace, ženy velmi zřídka, tudíž činnost prováděna bez jakéhokoliv zájmu či iniciativy zlepšení schopností nemůže být prováděna dobře natož výborně, jak někteří o sobě prohlašují.

    Kdyby pan Rakovan nebyl dobrý ve psaní zajisté by se nezabýval psaním do automobilových časopisů – tuším AutoCar/ CarAuto, Speed a další, jež byly ve své době poměrně kvalitní magazíny.

    Dá se souhlasit, že autor píše poměrně nevybíravým způsobem, což někteří, kterým chybí nadhled, špatně snáší.

    med v kobylce

    Starosvetsky se domnivam, ze by pan Rakovan mel merit naprosto vsem stejnym metrem. I kdyz chapu, ze leckomu takovy pristup nemusi pripadat fer.

    Vzhledem k tomu, ze jsme obcane stejneho statu, mame i my ostatni stejna prava jako pan Rakovan. Kdyz tedy pan Rakovan doporucuje, aby zeny neridily, pokud v tom nejsou dobre, pak my ostatni muzeme panu Rakovanovi doporuct, aby nepsal, pokud v tom neni dobry, tedy spatny, cili potencialne nebezpecny. Kdyz tedy pan Rakovan doporucuje, aby se i neprofesionalni ridici zdokonalovali v rizeni vozidel, mel by se i on, jako profesionalni zurnalista, zdokonalovat v psani. Pokud si pan Rakovan narokuje pravo hodnotit ostatni, my ostatni si narokujeme toto pravo taktez.

    m.

    Tezce se panu Rakovanovi argumentuje o necem, co je naprosta blbost. Ve spouste zemi maji zeny nizsi pojisteni, protoze prave podle tech statistik, ktere zminuje (ale samozrejme neudava zadny odkaz – takze jde spise o vlastni dojem). Protoze zeny ridi v prumeru bezpecneji nez muzi. Zpusobuji vyznamne nizsi procento smrtelnych nehod.

    Tenhle clanek se hodi tak do parlamantnich listu…

    Petr K.

    Ten článek má dvě argumentační slabiny.
    Jakkoliv jsou většinově účastníky kurzů muži, v absolutním poměru je procento mužů, co ten kurz prodělali vůči těm, kdo reálně sedají za volant, zcela zanedbatelné. Jistě hluboko pod jedním procentem. Tedy srovnatelně jako žen.
    Dobrý řidič není definován jen technikou jízdy samotné, ale také chováním na silnici vůči ostatním. Proto klidně nadnesu, že moje žena je objektivně lepší řidič, než já. Jakkoliv se povařuji za defenzivního řidiče, ona ovládá své ego ještě o level lépe. A to extrémně snižuje riziko nehody. Nechávám ji řídit často, v práci se ostatně najezdím dost. A ano, vzhledem ke zkušenostem nabitým třeba právě i v několika kurzech, když je kluzko, nasněženo nebo jinak technicky náročno, řízení si automaticky beru já. Tohle totiž umím objektivně lépe zas já. Tak kdo z nás je lepší řidič?

    N.

    Amen! Když někdo něco dělá bez zájmu, těžko to bude dělat dobře. Hned pošlu odkaz feministkám, ať je trochu sranda 😀

    Petr

    No jo, ženy nechodí na autodrom. Asi je to pravda. Ale ti muži, co tam stráví celý den, chtějí hned jak přijdou domů večeři.
    Také jsem na autodromu nikdy dobrovolně nebyl. Raději vezmu děti (puberťáky), vyměním s nimi olej, gumičky u stěračů, přezuji letní/zimní … Nebo, když počasí a babička dá (ne peníze, jen si nevšimne, že odjíždíme), nasedneme do auta a i s ženou jedeme do muzea, ZOO, kina … a i ty puberťáky to celkem baví (když vědí, že dostanou „rozchod“).
    Auto není Bůh, dokonce ani bůh, je to dopravní prostředek. A znám lidi, co mají ona „cvičení“ na autodromu opakovaně, a na silnici se chovají hůř, než říjný srnec.

    sd

    Kdyby řídili všichni jako ženy, poklesla by úroveň mortality dopravních nehod na hodnotu o cca 20 % nižší, než v průměru činí u Švédska, Velké Británie a Nizozemska, tedy států s nejpříznivějšími statistikami dopravních nehod.

    Statistiku zpracoval Tým silniční bezpečnosti na základě podkladů institucí: ETSC; Evropská komise; Insurance Institute for Highway Safety (IIHS); PČR.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist