Ženevské dojmy: Tuneři jsou bez práce

...alespoň v případě nového Civicu Type-R. Tohle je sice koncept, ale známe Hondu – sériový Type-R bude vypadat skoro úplně stejně.

Nový Civic vletěl na trh jako kámen do stojatého žabince na obecní návsi. Jeho agresivní design je ještě umocněn tím, že jeho předchůdce se mezi krasavce zrovna řadit nemohl. Type-R přidává ještě ostřejší rysy, drsné spoilery a místo prosklené masky zlověstnou černou mřížku s typickými červenými znaky Hondy. Na stánku působil jako jednoznačný magnet, zejména, když z něj plachtu stáhnul přímo Jenson Button.

Pokud se vám zdá, že antracitová kola jsou v blatnících pěkně natěsno, nemýlíte se. Mají totiž průměr dvacet palců a nízkoprofilové slupičky pneumatik, takže nějakou příliš komfortní jízdu čekat nelze. To ale nikdo ani nechce, tady půjde především o jízdní vlastnosti.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Krok zpátky?

A to bude možná kámen úrazu. Na rozdíl od předchozí generace, ve které měl Civic vzadu víceprvkovou nápravu, sáhla Honda tentokrát po finančně i prostorově úspornější variantě – „obyčejné“ zkrutné nápravě. Těžko říct, jak se vývojářům podaří tuto jednoduchou konstrukci vyladit, ale každopádně se zdá, že je to trochu krok zpátky.

Navíc, dvoulitr pod kapotou je sice úplně nový, ale stejně jako předchůdce má výkon jen 200 koní. Slůvko „jen“ jsem použil proto, že konkurence neustále posiluje. Focus ST má 225 koní, Astra OPC dokonce 240 koní. Ale takový Golf GTI dokazuje, že 200 koní nemusí být málo a z historie víme, že zábavné jízdní vlastnosti se dají vydolovat i z velmi jednoduchého podvozku.

Nezbývá tedy, než se nechat překvapit. Civic Type-R přijde na trh zřejmě až koncem jara 2007, takže si musíme ještě chvíli počkat.

Trocha historie vás nezabije

Když už jsme ale u té Hondy, nedá mi to a podělím se s vámi o pár fotek skvostů, které na ženevském stánku nemohly uniknout žádnému pravověrnému nadšenci. V rámci své nové reklamní kampaně totiž Honda přivezla dva staré monoposty F1. RA271 z roku 1965 a o rok starší RA272 (startovní číslo 11, odkrytá záď). V dobách, kdy dokázala porážet všechny soupeře, ještě Hondu všichni brali jako výhradně motocyklového výrobce, čímž zajímavost obou monopostů jen vzrůstá. Nevím, jak vás, ale jednoduchost a funkčnost, kokpitu, zavěšení kol a propojení pohonných prvků mě naprosto fascinuje… Také motor je zajímavý, jde o atmosférický vidlicový dvanáctiválec, montovaný napříč (!) za řidičem, který z objemu pouhých 1,5 litru dokázal vydolovat 230 koní při šílených 12 000 otáčkách a necelých 500 kg těžký monopost rozjet až na rychlost přes 300 km/h. V roce 1965. Představte si, jaký to asi v tom spartánském kokpitu musel být zážitek…

Honza Koubek

8.3.2006 6:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist