Ženevské dojmy: Chevrolet Captiva a Epica

Dvojici nových Chevroletů nescházejí slušné předpoklady pro úspěch, klíčovou roli však sehraje cena.

Chevrolet se snaží evropské zákazníky zaujmout po nedávno uvedeném Aveu dvojicí zcela nových a poměrně atraktivních modelů. Sedan Epica vypadal již na prvních obrázcích zajímavě, ale exemplář vystavovaný v Ženevě přitahoval zvědavé pohledy kolemjdoucích více, než by se dalo čekat. Těžko říct, jaký podíl v tom sehrála blýskavá, chromovaná kola, ale tvarům Epicy nelze upřít jistou dávku elegance. Radost z nabízených řadových šestiválců sice kazí nízké výkony, ale Epica se nepochybně dočká také turbodieselu, který bude v Evropě zřejmě nejžádanější verzí.

Velký zájem na stánku Chevroletu poutalo nové sedmimístné SUV Captiva, které přichází s atraktivním designem karoserie a povedeným interiérem. V Captivě se přijemně sedí a přístrojová deska je velmi pohledná. Třetí řadu sedadel lze snadno sklápět do podlahy.

Základní Captiva má pohon předních kol, vyšší verze jsou vybaveny elektronicky řízeným pohonem všech kol, který sice nemá středový diferenciál nebo redukci jako offroady, ale pro jízdu na kluzkém povrchu bez problémů stačí.

V nabídce bude benzínový čtyřválec 2,4 litru s výkonem 142 koní a točivým momentem 224 Nm, ale pozornost drtivé většiny zájemců se bude spíše upírat ke dvoulitrovému turbodieselu o 150 koních a 310 Nm. Oba motory spolupracují s pětistupňovou převodovkou, což je na dnešní poměry určitý handicap.

Pokud Chevrolet nabídne Captivu za zajímavou cenu, pak je docela možné, že se jí podaří odlákat část zájemců například o Hyundai Santa Fe.

Jan Cacek

3.3.2006 1:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist