autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Ženevské dojmy: Audi A6 allroad quattro
Ženevské dojmy: Audi A6 allroad quattro
První generace Audi allroad quattro ukázala dalším výrobcům cestu, jak s minimálními náklady rozšířit nabídku o SUV. Vezmete kombík s pohonem všech kol, zvednete podvozek, přidáte robustní plasty, velká kola a nové SUV je na světě. Podobně to dělají třeba u Subaru s Outbackem nebo u Volva s XC 70 Cross Country. Každopádně allroad zaznamenal zřejmě větší prodejní úspěch, než sám výrobce čekal.
Nastupující druhá generace allroadu quattro, která si nyní odbyla svou světovou premiéru v Ženevě, přijde na český trh letos v létě. Nový allroad působí „naživo“ ve srovnání s předchůdcem uhlazeněji a dynamičtěji, jako by se snažil méně zdůrazňovat své terénní sklony. Nový allroad je také na první pohled protaženější, širší a nižší než první generace, je 4,91 m dlouhý a nabízí kufr se základním objemem 565 litrů, po sklopení sedadel dokonce až 1660 l.
Všechny verze mají standardně stálý pohon všech kol quattro, stejně jako adaptivní pneumatické pérování, které dokáže pracovat v pěti různých režimech, z nichž dva jsou speciálně určeny pro jízdu mimo zpevněné komunikace.
Nabídka motorů zahrnuje benzínový šestiválec 3,2 FSI (255 k, 320 Nm), osmiválec 4,2 FSI (350 k, 440 Nm) a dva šestiválcové turbodiesely: 2,7 TDI (180 k, 380 Nm) a 3,0 TDI (233 k, 450 Nm).
Jan Cacek