Ženeva 2013: Subaru Forester a koncept VIZIV

S novým Foresterem jsme už měli tu čest, takže jsme veškerou pozornost směřovali ke konceptu VIZIV, který opouští tradiční koncepci pohonu.

Forester pro nás není nic nového, už jsme s ním jeli, takže pro nás není překvapením, že je vyšší, delší i širší a má větší rozvor. Také víme, že benzínové motorizace dostanou přepínač jízdních režimů SI-Drive po vzoru WRX STI a že se pod kapotu vrátí silný benzínový motor s turbodmychadlem. Spořílky ale bude více zajímat naftový motor 2.0D, který v nabídce zůstává beze změny.

A teď honem ke konceptu VIZIV, na kterém Subaru odhaluje své budoucí směřování. O pohon se stará hybridní ústrojí, které kombinuje naftový dvoulitr a tři nezávislé elektromotory, z toho dva umístěné vzadu. Všechno spojuje dohromady bezestupňová převodovka CVT, takže se diesel stará nejen o dobíjení, ale i o samotný pohon. Do hry by ale měl přijít až na dálnici, ve městě VIZIV slibuje nízkou hlučnost i emise.

Sama automobilka mluví o symetrickém pohonu všech kol, který dokáže měnit výkon na jednotlivých kolech. Na výjezdu ze zatáčky tak dostane největší prostor vnější zadní kolo. Budeme se však muset smířit s tím, že už nepůjde o čtyřkolku tak, jak ji u Subaru známe dlouhé roky, ale o její elektrickou interpretaci.

6.3.2013 1:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist