Ženeva 2013: Peugeot 2008 a hybridy

Peugoet kromě sportovních modelů přivezl do Ženevy také něco pro rodinně a ekologicky smýšlející kupce.

Kolem stánku Peugoetu se utvořil docela velký hlouček lidí, obdivující Peugeot 2008. Není divu, nový malý crossover by mohl být oblíbený i u nás. Postavený je na upravených základech hatchbacku Peugeot 208. Pohánět jej bude osvědčená paleta motorů od 1.2 VTi o 81 koních po 1.6 VTi o 118 koních a dvojice turbodieselů 1.4 HDi o výkonu 67 koní a 1.6 HDi ve verzích 91 a 113 koní. Do budoucna se také počítá s příchodem přeplňovaných tříválců 1.2 VTi o výkonech 109 a 128 koní.

Mnohem zajímavějším je však revoluční řešení hybridního pohonu HYbrid Air, který místo elektromotoru zásobovaného elektrickou energií z akumulátorů využívá kompresoru k rekuperaci stlačeného vzduchu, jenž se potom využije k pohonu. Výhodou tohoto systému je konstrukční jednoduchost, tudíž i relativní finanční nenákladnost. Kromě toho je systém mnohem lehčí, než klasický hybridní systém s elektromotorem a bateriemi, a navíc odpadá nutnost ekologické likvidace akumulátorů.

Vystavena je také maketa Peugeotu 208 HYbrid FE, který má k pohonu využívat benzínový litrový tříválec s elektromotorem. Auto je díky využití kompozitních materiálů o 200 kilogramů lehčí, což je impozantní úspora vzhledem k tomu, že už standardní dvěstěosmička váží jako pírko. Nízká hmotnost propůjčuje vozu působivou dynamiku – zrychlení na stovku proběhne za osm sekund, během čehož se do ovzduší dostane pouhých 49 gramů emisí oxidu uhličitého každý kilometr.

6.3.2013 11:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist