Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV a další elektrické kousky

Mitsubishi věří v elektrický pohon, do Ženevy přivezlo koncept městského elektromobilu, hybridní pickup a Outlander PHEV. I tomu vypomáhá elektromotor.

Začněme světovou premiérou, konceptem příměstského elektromobilu CA-MiEV, který má posloužit jako výkladní skříň pro nejnovější technologie z oblasti akumulátorů a elektrického pohonu. Základní koncept vychází z modelu i-MiEV, který využil i koncern PSA a postavil na něm Citroën C-ZeroPeugeot ion, přímo Mitsubishi k nám svůj elektromobil nedováželo. A možná vědělo proč, dojezd nebyl nic moc a co teprve když jste si chtěli zatopit…

Automobilka se ale prý poučila z tříletých zkušeností zákazníků a přináší do konceptu podstatné změny, které by měly náš pohled na elektromobily změnit. Akumulátor o kapacitě 28 kWh by měl stačit na ujetí 300 km, což už by na městské pojezdy mohlo stačit i se zapnutým rádiem a klimatizací. Přepracovaný design zlepšuje aerodynamický odpor Cd na hodnotu 0,26.

Mitsubishi Outlander PHEV
Alternativní pohon se dostal i pod kapotou velkého Outlanderu, tady by si čistě s bateriemi vystačil leda na pár kilometrů, takže spalovací motor zůstal na svém místě. Konkrétně se jedná o benzínový dvoulitr o výkonu 87 kW který doplňuje elektromotor s výkonem 60 kW. Ve výchozím nastavení roztáčí spalovací motor přední kola, přepnout ale můžete i na pohon všech kol, který mají na starosti elektromotory na obou nápravách. Čistě na elektřinu by měl Outlander ujet 50 km, následné dobití zabere 30 minut na 80% kapacitu.

Mitsubishi GR-HEV
U elektřiny ještě chvíli zůstaneme, tohle je koncept hybridního pickupu. Narozdíl od Outlanderu se ale jedná jen o hybrid, doma ze zásuvky ho tedy nenabijete.
Zcela jiný je tu i celý pohonný systém, který tvoří naftový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola, má i redukci a elektromotor všemu jen pomáhá okamžitou reakcí a velkým točivým momentem.

Mitsubishi Space Star
Vlastně tím jediným autem, kterému v útrobách nebzučí elektromotor, je model Space Star. Stojí na nové platformě Global Small a zasytit má především rozvojové trhy. O pohon se zatím postarají jen dva benzínové agregáty, litrový tříválec má výkon 71 koní, silnější 1,2 litr má rovných 80 koní a nabízí se i s převodovkou CVT.

5.3.2013 12:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist