autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV a další elektrické kousky
Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV a další elektrické kousky
Začněme světovou premiérou, konceptem příměstského elektromobilu CA-MiEV, který má posloužit jako výkladní skříň pro nejnovější technologie z oblasti akumulátorů a elektrického pohonu. Základní koncept vychází z modelu i-MiEV, který využil i koncern PSA a postavil na něm Citroën C-Zero a Peugeot ion, přímo Mitsubishi k nám svůj elektromobil nedováželo. A možná vědělo proč, dojezd nebyl nic moc a co teprve když jste si chtěli zatopit…
Automobilka se ale prý poučila z tříletých zkušeností zákazníků a přináší do konceptu podstatné změny, které by měly náš pohled na elektromobily změnit. Akumulátor o kapacitě 28 kWh by měl stačit na ujetí 300 km, což už by na městské pojezdy mohlo stačit i se zapnutým rádiem a klimatizací. Přepracovaný design zlepšuje aerodynamický odpor Cd na hodnotu 0,26.
Mitsubishi Outlander PHEV
Alternativní pohon se dostal i pod kapotou velkého Outlanderu, tady by si čistě s bateriemi vystačil leda na pár kilometrů, takže spalovací motor zůstal na svém místě. Konkrétně se jedná o benzínový dvoulitr o výkonu 87 kW který doplňuje elektromotor s výkonem 60 kW. Ve výchozím nastavení roztáčí spalovací motor přední kola, přepnout ale můžete i na pohon všech kol, který mají na starosti elektromotory na obou nápravách. Čistě na elektřinu by měl Outlander ujet 50 km, následné dobití zabere 30 minut na 80% kapacitu.
Mitsubishi GR-HEV
U elektřiny ještě chvíli zůstaneme, tohle je koncept hybridního pickupu. Narozdíl od Outlanderu se ale jedná jen o hybrid, doma ze zásuvky ho tedy nenabijete.
Zcela jiný je tu i celý pohonný systém, který tvoří naftový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola, má i redukci a elektromotor všemu jen pomáhá okamžitou reakcí a velkým točivým momentem.
Mitsubishi Space Star
Vlastně tím jediným autem, kterému v útrobách nebzučí elektromotor, je model Space Star. Stojí na nové platformě Global Small a zasytit má především rozvojové trhy. O pohon se zatím postarají jen dva benzínové agregáty, litrový tříválec má výkon 71 koní, silnější 1,2 litr má rovných 80 koní a nabízí se i s převodovkou CVT.