Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV a další elektrické kousky

Mitsubishi věří v elektrický pohon, do Ženevy přivezlo koncept městského elektromobilu, hybridní pickup a Outlander PHEV. I tomu vypomáhá elektromotor.

Začněme světovou premiérou, konceptem příměstského elektromobilu CA-MiEV, který má posloužit jako výkladní skříň pro nejnovější technologie z oblasti akumulátorů a elektrického pohonu. Základní koncept vychází z modelu i-MiEV, který využil i koncern PSA a postavil na něm Citroën C-ZeroPeugeot ion, přímo Mitsubishi k nám svůj elektromobil nedováželo. A možná vědělo proč, dojezd nebyl nic moc a co teprve když jste si chtěli zatopit…

Automobilka se ale prý poučila z tříletých zkušeností zákazníků a přináší do konceptu podstatné změny, které by měly náš pohled na elektromobily změnit. Akumulátor o kapacitě 28 kWh by měl stačit na ujetí 300 km, což už by na městské pojezdy mohlo stačit i se zapnutým rádiem a klimatizací. Přepracovaný design zlepšuje aerodynamický odpor Cd na hodnotu 0,26.

Mitsubishi Outlander PHEV
Alternativní pohon se dostal i pod kapotou velkého Outlanderu, tady by si čistě s bateriemi vystačil leda na pár kilometrů, takže spalovací motor zůstal na svém místě. Konkrétně se jedná o benzínový dvoulitr o výkonu 87 kW který doplňuje elektromotor s výkonem 60 kW. Ve výchozím nastavení roztáčí spalovací motor přední kola, přepnout ale můžete i na pohon všech kol, který mají na starosti elektromotory na obou nápravách. Čistě na elektřinu by měl Outlander ujet 50 km, následné dobití zabere 30 minut na 80% kapacitu.

Mitsubishi GR-HEV
U elektřiny ještě chvíli zůstaneme, tohle je koncept hybridního pickupu. Narozdíl od Outlanderu se ale jedná jen o hybrid, doma ze zásuvky ho tedy nenabijete.
Zcela jiný je tu i celý pohonný systém, který tvoří naftový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola, má i redukci a elektromotor všemu jen pomáhá okamžitou reakcí a velkým točivým momentem.

Mitsubishi Space Star
Vlastně tím jediným autem, kterému v útrobách nebzučí elektromotor, je model Space Star. Stojí na nové platformě Global Small a zasytit má především rozvojové trhy. O pohon se zatím postarají jen dva benzínové agregáty, litrový tříválec má výkon 71 koní, silnější 1,2 litr má rovných 80 koní a nabízí se i s převodovkou CVT.

5.3.2013 12:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist