Ženeva 2013: Ferrari F150 LaFerrari

Tak tohle je ten jejich nový zázrak. Jmenuje se docela stručně, ale pod kapotou se rozhodně neschovává stručná a primitivní technika.

Aktualizováno 6.3.2013 9:50 – nové živé fotky v galerii!

Moment, nejprve provedu něco tajného… Áááááhhhh… Tak, můžeme se do toho pustit. Tohle je nový supersport Ferrari F150 LaFerrari, který navazuje na ikonické Enzo. Bude vyrobeno 499 kusů pro zákazníky a jeden do muzea automobilky a i když už teď vím, že ho sotva někdy uvidím v provozu naživo, natož abych si do něj sednul a řídil ho, bude to jedním slovem masakr.

Úhlavním soupeřem bude samozřejmě McLaren P1, ale ten vedle tohoto Ferrari vypadá stejně záživně a elegantně jako rozšlapaná čínská kopírka. Ale to je čistě můj osobní názor, design Ferrari LaFerrari se mi prostě líbí víc a je takový víc „autovější“. Rozhodně by se mi na plakátu víc líbilo tohle.

DOPORUČUJEME: Předchůdci Ferrari Enzo v obrazech

A co technika? Vzadu uprostřed je hybridní systém Hy-KERS, který se skládá z atmosférického dvanáctiválce a elektromotorů. Motor V12 o objemu 6,3 litru a kompresi 13,5 : 1 má výkon 800 koní v 9000 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 6750 ot./min. Roztočit se může až do 9250 ot./min. Kompletní výkon celé hybridní soustavy ale může být až 963 koní a točivý moment prý přesahuje 900 Nm. Výkon pak putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Ferrari používá velmi politická vyjádření a o maximální rychlosti tvrdí, že „překračuje 350 km/h“. Stovku auto umí za „méně než tři sekundy“, dvoustovkou jede za sedm sekund a ke zrychlení na 300 km/h potřebuje 15 sekund. Za tu dobu nedávno testovaný Citroen C-Elysée 1.2 VTi jel teprve asi 105 km/h… Na testovacím okruhu Fiorano je pak nové Ferrari F150 o 5 sekund rychlejší než „staré“ Enzo a o tři sekundy rychlejší než Ferrari F12berlinetta.

Nové Ferrari F150 LaFerrari pak na silnici drží vedle širokých lepivých pneumatik Pirelli se speciální směsí ještě aktivní aerodynamika a karbon-keramické brzdy o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu.

6.3.2013 9:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist