Ženeva 2013: Ferrari F150 LaFerrari

Tak tohle je ten jejich nový zázrak. Jmenuje se docela stručně, ale pod kapotou se rozhodně neschovává stručná a primitivní technika.

Aktualizováno 6.3.2013 9:50 – nové živé fotky v galerii!

Moment, nejprve provedu něco tajného… Áááááhhhh… Tak, můžeme se do toho pustit. Tohle je nový supersport Ferrari F150 LaFerrari, který navazuje na ikonické Enzo. Bude vyrobeno 499 kusů pro zákazníky a jeden do muzea automobilky a i když už teď vím, že ho sotva někdy uvidím v provozu naživo, natož abych si do něj sednul a řídil ho, bude to jedním slovem masakr.

Úhlavním soupeřem bude samozřejmě McLaren P1, ale ten vedle tohoto Ferrari vypadá stejně záživně a elegantně jako rozšlapaná čínská kopírka. Ale to je čistě můj osobní názor, design Ferrari LaFerrari se mi prostě líbí víc a je takový víc „autovější“. Rozhodně by se mi na plakátu víc líbilo tohle.

DOPORUČUJEME: Předchůdci Ferrari Enzo v obrazech

A co technika? Vzadu uprostřed je hybridní systém Hy-KERS, který se skládá z atmosférického dvanáctiválce a elektromotorů. Motor V12 o objemu 6,3 litru a kompresi 13,5 : 1 má výkon 800 koní v 9000 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 6750 ot./min. Roztočit se může až do 9250 ot./min. Kompletní výkon celé hybridní soustavy ale může být až 963 koní a točivý moment prý přesahuje 900 Nm. Výkon pak putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Ferrari používá velmi politická vyjádření a o maximální rychlosti tvrdí, že „překračuje 350 km/h“. Stovku auto umí za „méně než tři sekundy“, dvoustovkou jede za sedm sekund a ke zrychlení na 300 km/h potřebuje 15 sekund. Za tu dobu nedávno testovaný Citroen C-Elysée 1.2 VTi jel teprve asi 105 km/h… Na testovacím okruhu Fiorano je pak nové Ferrari F150 o 5 sekund rychlejší než „staré“ Enzo a o tři sekundy rychlejší než Ferrari F12berlinetta.

Nové Ferrari F150 LaFerrari pak na silnici drží vedle širokých lepivých pneumatik Pirelli se speciální směsí ještě aktivní aerodynamika a karbon-keramické brzdy o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu.

6.3.2013 9:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist