Ženeva 2012: Ferrari California posílí na 490 koní

Nový výfuk a řídicí jednotka přidá nejpomalejšímu Ferrari 30 k a 20 Nm. California navíc zhubla o 30 kg, takže nyní zvládne stovku za 3,8 sekundy. Pomalá? Vážně?

Než dorazila California, měla nabídka Ferrari zásadní vadu. Jako vstupní brána do světa koní z Maranella sloužil nekompromisní supersport s motorem uprostřed. Jakkoli je Ferrari 458 oslnivý stroj, nejspíš víc nových zákazníků odstrašil než přilákal. Ferrari dávno nevyrábí jen sportovní auta, jeho vozy slouží jako módní doplněk a odznak třídní příslušnosti. Jenže jak se měly zástupy koupěchtivých neřidičů propracovat k elegantním strojům typu FF, když samý začátek cesty hlídala prskající bestie pro nevybouřené? Proto přišla California. Svůj úkol splnila dobře, jenže… na papíře vypadala vždy trochu pomalá.

Ženevský autosalon to změní, alespoň trochu. California se ve Švýcarsku představí posílená o třicet koní a dvacítku newtonmetrů. Shodila navíc třicet kilo, aniž by utrpěla její strukturální pevnost. Ferrari neprozradilo maximální rychlost vylepšené Californie, ale jistě nepojede pomaleji než 310 kilometrů v hodině staršího stroje. Z nuly na sto se auto dostane za 3,8 sekundy, dřív Ferrari udávalo jen „méně než čtyři sekundy“.Spolu s lehčí a silnější základní Californií představí Italové také nový příplatkový paket Handling Speciale. Zákazníci s ním dostanou dvakrát rychlejší adaptivní tlumiče, tvrdší pružiny a převodovku řízení s novým převodem, který je o deset procent rychlejší. Přestože se novinky představí až v Ženevě, první auta už jsou na lince a vy je můžete objednávat.

Jak naznačuje neúplnost informací výš, Ferrari zatím neprozradilo o nové Californii vše. Motoru každopádně zůstalo osm válců i 4,3 litru objemu a přímé vstřikování. Nový je jen výfuk a software v řídicí jednotce. Díky nim budou zadní kola svádět boje se 490 koni a 505 newtonmetry. Zaměření modelu California si žádá nejen sílu, ale také příznivý průběh její dodávky a Ferrari slibuje vyšší točivý moment v celém spektru využitelných otáček, nejen na vrcholu křivky v pěti tisících.California dostala také několik nových laků. V nabídce se objeví dvoutónové kombinace a Ferrari slibuje nabínout také několik klasických vícebarevných provedení. I zde však zůstává množství známých informací omezené.

Poznámka na závěr: Z tiskové zprávy jasně nevyplývá, zda bude silnější California novým základním modelem, nebo ji chtějí v Maranellu vyrábět po boku auta se 460 koni. Text však vyznívá ve prospěch první možnosti.

16.2.2012 4:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist