Zender Abarth 500 Corsa Stradale: karbonové retro

Italská divize úpravce Zender dokázala do malého Fiatu vměstnat výkon, který by potrápil nejeden hot-hatch. Majitelé Focusu ST ale mohou dál klidně spát, do výroby se nechystá.

Fiat 500, malé retro autíčko, kterému se podařilo navázat na úspěch legendární pětistovky z minulého století asi netřeba představovat. To stejné platí na adresu továrního úpravce Abarth, který malé nákupní tašce vnukne sportovního ducha.

Fiat 500 Abarth

Autonovinky | vydáno 9. 7. 2008

Co když ale z původní, už tak dost potentní, přeplňované čtrnáctistovky necháte jen blok a pár dalších drobností a zbytek nahradíte těmi nejlepšími díly? Takovou otázku si pravděpodobně položila italská pobočka německého úpravce Zender a tuhle bílou krabičku přetvořili v opravdu svalnatý sporťák.

Považte sami, v motoru pracují jiné písty i klikový hřídel, je tady větší turbodmychadlo a výsledkem hromady úprav je monstrózní výkon 240 koní při 5200 ot./min a točivý moment 335 Nm při 3650 ot./min. Hnací síla potom směřuje přes manuální převodovku na osmnáctipalcová kola obutá do tenkých slupiček o rozměru 215/35 ZR 18 od Pirelli.

Když pořádně zatlačíte plynový pedál do koberečku, umí malý Fiat zdolat stovku za 6,5 sekundy, zatímco dvoustovka se na tachometru objeví po 24,7 sekundách od startu. Maximální rychlost leží jen o kousek dál, na hranici 232 km/h.

Aby byla váha auta co možná nejnižší, jsou panely karoserie vyrobeny z karbonu. O kolik se změnila hmotnost auta se úpravce nezmiňuje, dodává však, že všechny průduchy jsou funkční a starají se o přívod vzduchu k předním a zadním brzdám. Proudění vzduchu dále v zadní části usměrňuje difuzor, kterému vévodí dvojice koncovek výfuku.

V novém hávu se ukazuje i interiér, který je vyveden v černo-oranžové kombinaci s kontrastním prošíváním, přičemž uvnitř nechybí ani sportovní sedadla vlastní výroby nebo pedály z nerezové oceli. Navzdory preciznímu provedení ale pravděpodobně všechno skončí jen u této studie, výroba, a to ani malosériová, se prý neplánuje.

20.9.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist