Zender Abarth 500 Corsa Stradale: karbonové retro

Italská divize úpravce Zender dokázala do malého Fiatu vměstnat výkon, který by potrápil nejeden hot-hatch. Majitelé Focusu ST ale mohou dál klidně spát, do výroby se nechystá.

Fiat 500, malé retro autíčko, kterému se podařilo navázat na úspěch legendární pětistovky z minulého století asi netřeba představovat. To stejné platí na adresu továrního úpravce Abarth, který malé nákupní tašce vnukne sportovního ducha.

Fiat 500 Abarth

Autonovinky | vydáno 9. 7. 2008

Co když ale z původní, už tak dost potentní, přeplňované čtrnáctistovky necháte jen blok a pár dalších drobností a zbytek nahradíte těmi nejlepšími díly? Takovou otázku si pravděpodobně položila italská pobočka německého úpravce Zender a tuhle bílou krabičku přetvořili v opravdu svalnatý sporťák.

Považte sami, v motoru pracují jiné písty i klikový hřídel, je tady větší turbodmychadlo a výsledkem hromady úprav je monstrózní výkon 240 koní při 5200 ot./min a točivý moment 335 Nm při 3650 ot./min. Hnací síla potom směřuje přes manuální převodovku na osmnáctipalcová kola obutá do tenkých slupiček o rozměru 215/35 ZR 18 od Pirelli.

Když pořádně zatlačíte plynový pedál do koberečku, umí malý Fiat zdolat stovku za 6,5 sekundy, zatímco dvoustovka se na tachometru objeví po 24,7 sekundách od startu. Maximální rychlost leží jen o kousek dál, na hranici 232 km/h.

Aby byla váha auta co možná nejnižší, jsou panely karoserie vyrobeny z karbonu. O kolik se změnila hmotnost auta se úpravce nezmiňuje, dodává však, že všechny průduchy jsou funkční a starají se o přívod vzduchu k předním a zadním brzdám. Proudění vzduchu dále v zadní části usměrňuje difuzor, kterému vévodí dvojice koncovek výfuku.

V novém hávu se ukazuje i interiér, který je vyveden v černo-oranžové kombinaci s kontrastním prošíváním, přičemž uvnitř nechybí ani sportovní sedadla vlastní výroby nebo pedály z nerezové oceli. Navzdory preciznímu provedení ale pravděpodobně všechno skončí jen u této studie, výroba, a to ani malosériová, se prý neplánuje.

20.9.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist