Volkswagen nepotřebuje ropu

Nová pohonná jednotka podle automobilky spojuje to nejlepší z benzínových a naftových motorů, přičemž nespaluje ani jedno.

Minulý týden Vokswagen představil faceliftovaný Touran s funkčním prototypem zcela nového spalovacího motoru. Volkswagen mu říká Combined Combustion System neboli CCS (systém kombinovaného spalování). Motor vychází z další generace známého turbodieselu 2,0 l, připravované na rok 2008. Díky nejnovějším piezoelektrickým vstřikovačům Bosch je možné zahájit proces spalování daleko dříve než ve stávajících naftových motorech. Palivová směs vstupuje do válců plně vaporizovaná (neobsahuje pohonnou látku v kapalné formě) a vzplane ve větším prostoru, než je možné v konvenčních motorech. Toto časné vznícení omezuje tvorbu oxidů dusíku a sazí, vznikajících při použití nevaporizovaného paliva.

Motor CCS není schopen provozu na běžnou naftu – Volkswagen pro něj ve spolupráci s německým chemickým koncernem Choren vyvíjí nové syntetické palivo. Jako základ pro jeho výrobu neslouží tenčící se světové zásoby ropy, nýbrž rostlinný a živočišný odpad.

Technologie CCS podle Volkswagenu spojuje výhody malého benzínového motoru (homogenní spalování, nízké emise oxidů dusíku) a moderního dieselu (absence svíček, nízká spotřeba).
Volkswagen zároveň vyvíjí přeplňovanou verzi motoru CCS, která prý v tomto stadiu dosahuje výkonů srovnatelných s dnešními diesely.

Uvedení do sériové výroby by mělo být možné někdy začátkem příštího desetiletí.

autoweb.cz

15.12.2006 12:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist