Volkswagen: máme diesel pro Kalifornii

Úpravy známého motoru 2.0 TDI a montáž zachycovače NOx stlačily emise oxidů dusíku na desetinu.

Volkswagen představil první diesel, který splňuje kalifornské emisní normy – pravděpodobně nejpřísnější standardy svého druhu na světě. Norma „Tier 2/Bin 5“ platí kromě Kalifornie také v Massachusetts, New Yorku, Vermontu a Maine. Dosáhl toho díky katalyzátoru se zachycovačem NOx. Dvoulitr TDI potom produkuje o 90% méně oxidů dusíku. Sériová výroba naftových motorů s touto technologií má začít již v roce 2008.

Větší a těžší modely disponují systémem Selective Catalytic Reduction (SCR). Jeho základem je roztok (např. AdBlue), který se  z 32,5 % skládá z močoviny. Tento roztok je průběžně vstřikován do výfukového systému před katalyzátor SCR.
Močovina se v horkém výfukovém plynu přemění na čpavek, který pak v katalyzátoru reaguje s oxidem dusíku, jenž rozloží na dusík a vodu. Na rozdíl od čistého čpavku roztok AdBlue není toxický a je biologicky odbouratelný.

Tyto projekty vznikají v rámci Bluetec – společné iniciativy Volkswagenu, Audi a DaimlerChrysleru. Cílem projektu je zvýšit odbyt turbodieselů ve Spojených státech, kde jim v současnosti pšenka nekvete.

Prozatím není jasná, kdy – a zda vůbec – automobilka nabídne novou technologii i na evropském trhu.

autoweb.cz

15.1.2007 2:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist