Toyota vyvíjí systém variabilního zdvihu ventilů

U BMW se tato technologie jmenuje Valvetronic, u Toyoty velmi originálně Valvematic.

Japonský systém kombinuje starší technologii proměnného časování VVT-i s novým mechanismem, který ovládá míru zdvihu sacích ventilů. Zatímco konvenční motory regulují objem nasávaného vzduchu pomocí škrtící klapky, Valvematic plynule mění zvdih i časování sacích ventilů během jejich otevírání i zavírání. Výsledkem by měl být širší rozsah využitelných otáček, lepší odezva motoru a nižší spotřeba.

V případě nového dvoulitru s touto technologií výrobce slibuje úsporu paliva 5 až 10% (podle stylu jízdy) a zvýšení výkonu o 10%, při současném nárůstu točivého momentu v nízkých otáčkách. První motory vybavené systémem Valvematic se mají objevit v příštích dvou letech. Toyota také plánuje kompletně obměnit do roku 2010 svou nabídku benzínových motorů.

autoweb.cz

14.6.2007 1:51
Více o tématu: BMWtechnologieToyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist