autoweb.cz > Toyota > Toyota vyvíjí systém variabilního zdvihu ventilů
Toyota vyvíjí systém variabilního zdvihu ventilů
Japonský systém kombinuje starší technologii proměnného časování VVT-i s novým mechanismem, který ovládá míru zdvihu sacích ventilů. Zatímco konvenční motory regulují objem nasávaného vzduchu pomocí škrtící klapky, Valvematic plynule mění zvdih i časování sacích ventilů během jejich otevírání i zavírání. Výsledkem by měl být širší rozsah využitelných otáček, lepší odezva motoru a nižší spotřeba.
V případě nového dvoulitru s touto technologií výrobce slibuje úsporu paliva 5 až 10% (podle stylu jízdy) a zvýšení výkonu o 10%, při současném nárůstu točivého momentu v nízkých otáčkách. První motory vybavené systémem Valvematic se mají objevit v příštích dvou letech. Toyota také plánuje kompletně obměnit do roku 2010 svou nabídku benzínových motorů.
autoweb.cz