Toyota poprvé prodá méně aut než minulý rok

Globální problémy dolehly i na jednoho z největších producentů automobilů na světě.

Již v průběhu roku Toyota oznámila, že neočekává splnění svých plánů v prodeji nových vozů. Pak však přišla s rozsáhlou marketingovou akcí ve Spojených státech, čímž chtěla přeci jen trochu oživit poptávku, ale nepovedlo se.

Nyní tak automobilka oznamuje, že poprvé za posledních deset let prodá méně aut než v předešlém roce. Toyota původně chtěla v USA prodat 2,9 milionu aut, ale v důsledku celosvětových problémů své plány upravila na hodnotu prodejů roku 2007, tedy na 2,6 milionu prodaných vozů. Jenže podle posledních odhadů prý prodeje nepřekročí 2,45 milionu kusů.

V loňském roce Toyota prodala 8,43 milionu aut na celém světě a letos svých původních plánů prodat 9,85 milionu vozů určitě nedosáhne. Ani pozdější prognózy o prodeji 9,5 milionu aut se nenaplní a nyní Toyota říká, že pokud prodá 8,3 milionu aut, bude to zázrak.

Pokud k Toyotě připočteme i prodeje jejích značek Lexusu a Scionu, stejně se nedostane přes své cíle prodat 10 milionů aut. Maximum tak dosáhne na 9,3 milionu celosvětově včetně všech značek, které spadají pod Toyotu.

Toyota však neutrpěla takové šrámy jako mnozí její rivalové, zejména pak „Velká trojka“ Ford, Chrysler a GM, jejíž prodeje se propadly v milionech kusů. Ve výsledku totiž Toyota na své soupeře získala, neboť ukousla větší kus prodejního koláče. Analytici z toho předpovídají, že až se svět ze současných problémů vzpamatuje, Toyota bude mít mnohem větší základnu zákazníků a nebude pro ní problém dostat se přes magických 10 milionů prodaných vozů.

autoweb.cz

23.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist