16042.jpg

Senát USA nepodpořil návrh o mimořádné dotaci!

silniční doprava

Americké automobilky nedostanou ani dolar, senát návrh nepodpořil.

Diskuze

16 komentářů

    Hofy

    Nemyslim si, ze se jedna o zradu USA. Jde proste o klasicky priklad arogance a nepochopeni vyvoje trhu od neakolika firem s auty. Ktere proste jsou z duvodu kolektivnich smluv a dalsi aspektu tak svazane nohama k zemi, ze nemohou jakkoli manevrovat a i ona dotace by zmizela v cerne dire. Je nutne vyhlasit krach, oddelit mrtve organy od tech, ktere mohou prezit a diky tomu se i vyvazat z ruznych nevyhodnych, davno jzi prezitych smluv. Rozhodne tento postup schvaluji a pokud nejaky manazer nebyl schopen sebereflexe a zaspal, mel by jit od stolu a nechat sve misto nekomu, kdo je vetsi visionar a nechape auto jako neco, co vazi 3 tuny a bere si na 100km 20 a vice litru benzinu. Ze by USA take pomalu objevila naftu? Asi ne, bude jen nutne pristavit par jadernych elektraren, aby byla stava na ruzna reseni benzin/elektro auticek.

    RS

    Ty zmrdi v Toyote a Honde ucite poradne lobovali, a pritom davaji polovicni platy lidem nez v Detroitu. Nejvice to odnesou zase jen normalni lide, a japonci si jen masti v US kapsy.

    Hofy

    Mas dost zvlastni nazory. Pokud si nekdo masti nekde kapsu, tak masti kapsu i stastni pokladne odvodem dani a neni nutne lobovat za neco, co je lepsi, nebo co lepe ystihlo potrebu trhu.

    JayJay

    Nemyslim si ze zrovna japonsky automobilky by davaly lidem polovicni platy. Ale i kdyby, tak naopak by prave od zamestnancu v detroitu mely vychazet mnohem lepsi produkty…opak je pravdou. V dnesni dobe americky auta zaostavaj za japonskyma temer ve vsem…o evropskych ani nemluve, tam je rozdil jeste propastnejsi. US automobilky zaspaly dobu a 15 mld usd to tezko zvrati…

    TomCat

    Ne, vážně, imbecilita amerických odborů je legrační…nebo smutná (podle toho, jak moc velký je člověk cynik). Tak napřed je na stole státní dotace, ale vázaná tím, že si každý (manažeři i dělníci) trochu ukrojí. Ale odbory, přestože věděly kam negativní postoj povede, neustoupily ani píď. Ach jaké to překvapení, že tím pádem dostali prd a spousta jejich členů tak přijde o práci, to by skutečně blbej neřek. No, takovej je prostě život, nežijeme v socialismu, kde bez restrukturalizace byly státem uměle udržované podniky. Ten krok senátu je sice hodně drsnej, ale jiná možnost tu myslím není….přece nejde sypat peníze do firem, které se nebyly ochotny nebo schopny změnit a tím pádem by dříve či později stejně krachly. Tak já fakt nevím co sou ti amíci zač….chtějí všechno za nic a nevidí si na špičku nosu. No, kdo chce kam…

    btw: Lidi, nekamenujte mě, že si dovoluju mít vlastní názor. Chápu, že se vás tu objeví dost se zbytnělým sociálním cítěním a chápu, že to pro ty lidi musí být těžký, ale těch vazeb (ekonomických) je tam přece mnohem víc a stejný situaci by se dříve či později stejně nevyhnuli.

    hopsalas

    Vzhledem k tomu, že fandím např. fandím zavedení poplatků u lékaře, tak tě určitě kamenovat nebudu. Máš recht!

    Andrew

    Pěkně vystiženo.

    jano

    Máš pravdu, to sú zákony demokratického trhu. Ten kto sa nevie prispôsobiť musí zákonite padnúť. Bude to dobré pre celý svet pretože trh bolo treba už dávno "vyčistiť". Prečo by štát mal dávať peniaze arogantným šéfom automobiliek s miliónovými platmi… Tie peniaze by aj tak prežrali a tak či tak by padli. Toto je deň zúčtovania, dosť bolo arogancie (autá so spotrebou 20 litrov, obrovská spotreba elektriny, nehorázny komercionalizmus)… Je nemožné aby jeden štát s cca 170 mil. obyvateľmi znečisťoval planétu viac ako zvyšných 6 miliárd ľudí…

    Na druhej strane, dať automobilkám štátny úver 15 miliárd robí vláde USA problém ale nakupovať ročne zbrane za stovky miliárd používať ich na nevinných ľudoch to je OK…

    Zvrátenosť ako amerika sama…

    RS

    15 miliárd robí vláde USA problém jen proto ze ty zmrdi v Toyote a Honde urcite poradne lobovali.

    Zadna krize jen nefer konkurecni boj, a republikani s Bushem dostali urcite pekne zaplaceno od japoncu.

    Yaroukh

    Tak si budou most milí odboráři odpočinout od toho večného vykořisťování ve frontě na pracáku.

    Chátra odborářská.

    kvido

    Jen ať zkrachují !!!

    RedBaron

    GM a Chrysler jsou firmy, které bohužel zaspávají zdravý vývoj automobilového průmyslu už od začátku devadesátých let. Ty bakelitové poruchové krámy podprůměrné snad ve všech aspektech automobilu, prostě nikomu chybět nebudou. Podívejte jakým způsobem Chrysler zahodil takovou dojnou krávu jako je Voyager. Od designu přes bezpečnost, kvalitu až po nabízené motory a výbavu…

    tedy

    blbosti kvalitou americke automobilky preskocia napr VW 10 krat nastuduj si to

    RedBaron

    Aha, a asi proto všichni v Americe kupují ošklivé Toyoty :o)))

    Já nemám nijak v lásce koncern VW ale tohle je opravdová perla. My jsme doma americké auto měli a můžu jenom říct, že už to nikdy neuděláme. Předtím VW Passat a potom BMW 735i. Žádné z aut nevyžadovalo ani polovinu oprav, o které si řekl Voyager. A vše začalo tím, že ve 110 km/h přestaly zcela fungovat brzdy. Potom jsme se dozvěděli, že rok 93 měl vadný modul ABS.

    RedBaron

    Vidím tam pozitivně mluvit o samých Japoncích či Porsche a na závěr jen to, co potvrzuje moje zkušenosti: "Dodge ranked 28th, up from 30th; Chrysler fell to spots to 29th, and Jeep ranked dead last." Tak jestli jsi chtěl tímhle argumentovat, tak sis opět naběhnul :o)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist