Renault ohlásil očekávaný plán do roku 2009

Carlos Ghosn seznámil veřejnost s plánem Renault Contrat 2009, který má z automobilky učinit nejziskovějšího evropského výrobce.

Plán zahrnuje tři hlavní závazky:

– budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude ve svém segmentu jedním ze tří nejlepších vozů, pokud jde o kvalitu výrobku a služeb

– operativní marže bude v roce 2009 činit 6 %

– mezi roky 2005 a 2009 vzroste počet prodaných vozů o 800 000

Renault uvede do roku 2009 na trh 26 výrobků. Po dvou modelech uvedených na trh v roce 2006 bude mezi roky 2007 a 2009 postupně uvedeno na trh průměrně 8 modelů ročně, tedy dvakrát víc než za období 1998 – 2005. Polovina těchto nových modelů bude znamenat rozšíření současné řady.

Útok se projeví posílením a rozšířením řady ve 4 úrovních:

– obnovení pilířů řady: rodina Mégane, Twingo, Kangoo, Master

– nadstandardní vozy (s cenou nad 27 000 eur): s pěti vozy, které budou v rámci plánu uvedeny na trh, Renault objem svých prodejů v tomto segmentu zdvojnásobí

– vstup na nová teritoria: SUV, 4×4 a vozy pro specifickou cílovou skupinu

– vozy určené pro světové trhy, což se týká zejména Loganu.

Obohacení nabídky se projeví zejména nárůstem prodejů o 800 000 vozů mezi roky 2005 a 2009. Objem mimoevropských prodejů se do roku 2009 zvýší z 27 % na 37 %, což bude představovat 80 % nárůst objemů.

Ekonomické cíle

Program snižování nákladů a optimalizace investic bude využívat zejména synergetické efekty z Aliance s Nissanem.

– snížení nákupních nákladů o 14 % v průběhu 3 let

– 12 % snížení výrobních nákladů, zvýšení průměrné míry využití kapacit ze 60 % v roce 2005 na 75 % v roce 2009

– snížení nákladů na logistiku o 9 %

– snížení režijních nákladů, které se z 5,1 % obratu v roce 2005 sníží na méně než 4 % obratu v roce 2009

Výkonnost podniku se bude měřit růstem operativní marže, přičemž cílem je dosáhnout v roce 2009 6 %.  Cílem bude trvale zajistit pozici nejhospodárnějšího evropského výrobce běžných automobilů.

Správní radě Renaultu bude předložen návrh lineárního nárůstu dividendy z dnešního 1,8 eura na akcii na 4,5 eura na akcii v roce 2009. 

Renault, autoweb.cz

9.2.2006 4:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist