Renault ohlásil očekávaný plán do roku 2009

Carlos Ghosn seznámil veřejnost s plánem Renault Contrat 2009, který má z automobilky učinit nejziskovějšího evropského výrobce.

Plán zahrnuje tři hlavní závazky:

– budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude ve svém segmentu jedním ze tří nejlepších vozů, pokud jde o kvalitu výrobku a služeb

– operativní marže bude v roce 2009 činit 6 %

– mezi roky 2005 a 2009 vzroste počet prodaných vozů o 800 000

Renault uvede do roku 2009 na trh 26 výrobků. Po dvou modelech uvedených na trh v roce 2006 bude mezi roky 2007 a 2009 postupně uvedeno na trh průměrně 8 modelů ročně, tedy dvakrát víc než za období 1998 – 2005. Polovina těchto nových modelů bude znamenat rozšíření současné řady.

Útok se projeví posílením a rozšířením řady ve 4 úrovních:

– obnovení pilířů řady: rodina Mégane, Twingo, Kangoo, Master

– nadstandardní vozy (s cenou nad 27 000 eur): s pěti vozy, které budou v rámci plánu uvedeny na trh, Renault objem svých prodejů v tomto segmentu zdvojnásobí

– vstup na nová teritoria: SUV, 4×4 a vozy pro specifickou cílovou skupinu

– vozy určené pro světové trhy, což se týká zejména Loganu.

Obohacení nabídky se projeví zejména nárůstem prodejů o 800 000 vozů mezi roky 2005 a 2009. Objem mimoevropských prodejů se do roku 2009 zvýší z 27 % na 37 %, což bude představovat 80 % nárůst objemů.

Ekonomické cíle

Program snižování nákladů a optimalizace investic bude využívat zejména synergetické efekty z Aliance s Nissanem.

– snížení nákupních nákladů o 14 % v průběhu 3 let

– 12 % snížení výrobních nákladů, zvýšení průměrné míry využití kapacit ze 60 % v roce 2005 na 75 % v roce 2009

– snížení nákladů na logistiku o 9 %

– snížení režijních nákladů, které se z 5,1 % obratu v roce 2005 sníží na méně než 4 % obratu v roce 2009

Výkonnost podniku se bude měřit růstem operativní marže, přičemž cílem je dosáhnout v roce 2009 6 %.  Cílem bude trvale zajistit pozici nejhospodárnějšího evropského výrobce běžných automobilů.

Správní radě Renaultu bude předložen návrh lineárního nárůstu dividendy z dnešního 1,8 eura na akcii na 4,5 eura na akcii v roce 2009. 

Renault, autoweb.cz

9.2.2006 4:46
Více o tématu: 4x4nováRenault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist