Rekordní prodeje Lamborghini

I přes celosvětovou recesi se Lamborghini dařilo.

Zatímco většina masových výrobců se potýká s klesající poptávkou, exkluzivní značky zas tolik těžké časy nepociťují. Jak jinak si vysvětlit fakt, že celosvětové prodeje značky Lamborghini se zvýšily o 1 %. V roce 2007 italská automobilka prodala 2406 aut, v roce 2008 se povedlo toto číslo zvýšit na 2430 kusů.

Největší nárůst byl zaznamenán v zemích Blízkého východu a Asie. V arabských státech se prodalo o 66 % více vozidel (166 kusů oproti loňským 100). Dařilo se také v Asii, Čína zaznamenala nárůst z 28 prodaných aut na 72 vozů. Celosvětový podíl Blízkého východu a Asie se tak zvedl z 15 % na 21,8 %.

V domácí Itálii značka prodala slušných 230 vozů, což je o 10 % více. Ve Francii činil nárůst 27 %, zatímco v Německu a Velké Británii se prodeje nijak výrazně neměnily.

Lamborghini se taktika s uváděním nových modelů na trh rychle po sobě vyplatila. Skeptici ale tlumí nadšení tím, že většina těchto vozů byla „zaplacena“ dlouho dopředu, některé třeba i dva roky, a tak se má prý firma připravit na horší období v letech 2009 a 2010. Nový čtyřdveřový model Estoque by prý ale mohl znamenat jistou naději na udržení prodejů nad číslicí 2000 a posléze jejich zvednutí až ke 4000 kusům za rok.

autoweb.cz

16.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist