Rekordní prodeje Lamborghini

I přes celosvětovou recesi se Lamborghini dařilo.

Zatímco většina masových výrobců se potýká s klesající poptávkou, exkluzivní značky zas tolik těžké časy nepociťují. Jak jinak si vysvětlit fakt, že celosvětové prodeje značky Lamborghini se zvýšily o 1 %. V roce 2007 italská automobilka prodala 2406 aut, v roce 2008 se povedlo toto číslo zvýšit na 2430 kusů.

Největší nárůst byl zaznamenán v zemích Blízkého východu a Asie. V arabských státech se prodalo o 66 % více vozidel (166 kusů oproti loňským 100). Dařilo se také v Asii, Čína zaznamenala nárůst z 28 prodaných aut na 72 vozů. Celosvětový podíl Blízkého východu a Asie se tak zvedl z 15 % na 21,8 %.

V domácí Itálii značka prodala slušných 230 vozů, což je o 10 % více. Ve Francii činil nárůst 27 %, zatímco v Německu a Velké Británii se prodeje nijak výrazně neměnily.

Lamborghini se taktika s uváděním nových modelů na trh rychle po sobě vyplatila. Skeptici ale tlumí nadšení tím, že většina těchto vozů byla „zaplacena“ dlouho dopředu, některé třeba i dva roky, a tak se má prý firma připravit na horší období v letech 2009 a 2010. Nový čtyřdveřový model Estoque by prý ale mohl znamenat jistou naději na udržení prodejů nad číslicí 2000 a posléze jejich zvednutí až ke 4000 kusům za rok.

autoweb.cz

16.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist