Odhaleny specifikace nového BMW řady 1

Nástupce současné jedničky projde mnoha změnami - samozřejmě v zájmu ekologie.

Současné BMW řady 1 se již pomalu blíží ke konci svého životního cyklu. V roce 2011 by se měl představit nástupce, který přinese nové motory, mnohem nižší emise a spoustu nových technologií. Auto by ale mělo stále zůstat typickým malým bavorákem, i když k odkazu původní trojky E30 se již zřejmě nepřiblíží (což měla současná generace udělat).

Nové auto trochu naroste co do velikosti, ale zároveň by mělo zhubnout několik desítek kilogramů. Označení jednotlivých motorizací by měla zůstat stejná, ale motory již budou úplně jiné. Zřejmě se dočkáme pouze turbomotorů, kromě klasického atmosférického třílitrového šestiválce. Základ má tvořit úplně nový čtyřválec 1,3 l s turbodmychadlem a výkonem 136 koní v modelu 116i a až 184 koní v modelu 118i. Dvoulitr s turbodmychadlem se usadí ve verzi 120i a bude mít výkon 218 koní (toho dosahuje současná odladěná verze třilitru v modelu 125i). Pomyslný vrchol nabídky bude tvořit atmosférický třílitr s výkonem 272 koní a dvakrát přeplňovaná verze téhož motoru s výkonem až 326 koní. Verze M se zřejmě nedočkáme, pouze oba vrcholné modely budou k dispozici s unikátním sportovním paketem a možná i samosvorným diferenciálem.

Dieselové motory budou zastoupeny známým dvoulitrem v modelech 118d a 120d, kde bude mít 150, resp. 184 koní. Dvakrát přeplňovaná varianta v 123d pak dosáhne až na 211 koní. Mezi „ekologickými“ motorizacemi zůstává ještě prostor pro malý hybrid a také elektromobil. Všechny modely však ponesou technologii EfficientDynamics, která pomůže snížit emise o další desítky gramů CO2 na kilometr. Je možné, že nejzákladnější model se dostane na pouhých 99 g/km CO2 a později se objeví i superefektivní verze s lehkou konstrukcí a emisemi 75 g/km CO2. Součástí novinek v programu EfficientDynamics budou šestistupňové manuální převodovky s nižším třením a také sedmistupňová dvouspojková převodovka, která nahradí současný stárnoucí automat.

S nejvyšší pravděpodobností se dočkáme všech karosářských variant, které jsou k dispozici nyní. Tří a pětidvéřový hatchback doplní rovněž kupé a kabriolet. Spekuluje se i o netradičním třídveřovém kombi shooting-brake. Objevily se i dohady o možném přechodu na pohon předních kol, což by mělo „jedničku“ sblížit s Mini. To si ale dovolujeme nepovažovat za reálné, neboť BMW již několikrát potvrdilo, že pracuje na ještě menším autě než řada 1, které bude mít pohon předních kol a ekologický pohon.

autoweb.cz

26.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist