Nissan GT-R V-Spec: podrobnosti

Nissan potvrdil přípravu ostrého GT-R, známe jeho výkony.

Zatímco všichni sledovali, jak se Nissan vypořádá s kritikou ohledně svých „nedůvěryhodných“ časů na Nordschleife a poněkud „zlobivé“ převodovky, automobilka v tichosti pokračovala ve vývoji ostřejší verze GT-R V-Spec. Stalo se už tradicí, že japonský výrobce přibližně rok dva po představení nového výkonného modelu přijde s více na okruhy a méně na komfort zaměřenou verzí.

Podle posledních informací, které prozradili lidé z automobilky, by se měl Nissan GT-R V-Spec ukázat veřejnosti již 8. ledna a k dispozici by měl být za skoro dvojnásobek ceny oproti základnímu modelu GT-R.

Ostrá verze vychází z modifikovaného GT-R, které od příštího roku již nebude mít problémový launch-control, ale dostane pár koníků navíc. Jestli si ale myslíte, že nový Nissan GT-R V-Spec dostane pořádnou výkonovou injekci, mýlíte se. Zástupci automobilky potvrdili, že ostrá verze dostane naprosto shodný motor o výkonu 485 koní. Místo toho se Nissan soustředil na zlepšení jízdních vlastností a redukci hmotnosti.

Mezi hlavní změny patří zjednodušení nastavení převodovky, která bude mít nyní pouze jeden (ten nejostřejší) jízdní režim, do programu řídící jednotky přibude tzv. „overboost“ pro zlepšení akcelerace ve středních otáčkách, brzdy budou vyrobeny z karbon-keramického kompozitu a podvozek Bilstein má projít důkladnou revizí.

Zvenku má být GT-R V-Spec snadno rozpoznatelné podle karbonových doplňků (maska chladiče, přední spoiler a zadní křídlo) a nových barevných kombinací. V interiéru se zjednodušovalo, jak to jen šlo. K dispozici je pouze jedno barevné provedení a karbonový dekor (ze skutečného karbonu a nikoli plastové imitace). Z uhlíkových vláken jsou vyrobena i sedadla, která uspoří značnou hmotnost a zadní sedadla šla ven úplně, místo nich je pouze karbonový kryt. Vyhozeno bylo i stereo, ale pokud na něm trváte, Nissan vám ho za příplatek namontuje. Připlácet se bude i za speciální pneumatiky Dunlop, které jsou obdobou ultralepivých Michelin Pilot Sport Cup.

Nissan zatím mlčí ohledně oficiálních parametrů zrychlení, maximální rychlosti a časů na Nürburgringu. Podle odhadů ale bude autu stačit ke zdolání stovky méně než 3,8 sekundy, omezovač rychlosti by měl být odstraněn úplně a na Nürburgringu se chce Nissan s časem dostat pod 7:20.

Nissan rovněž prohlásil, že „samotné GT-R je nevýdělečný model a slouží pouze ke zvýšení image automobilky. Představení nových modelů na jeho platformě by však celý projekt obrátilo do černých čísel.“ Z toho můžeme odvozovat pouze jediné: spekulace ohledně čtyřdveřového supersedanu a osmiválcového sportovního Infiniti na bázi GT-R byly pravdivé.

autoweb.cz

2.12.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist