Nejvěrnější zákazníky má Toyota

Mezi Američany, kteří nahradili svoje dosluhující auto vozem stejné značky, jich nejvíc jezdí v toyotách.

Zákazníci automobilky Toyota nemají důvod přecházet k jiné značce. Vyplývá to ze studie provedené asociací J.D. Power (u nás známé především díky proslulým výzkumům spokojenosti zákazníků). Studie zjišťovala procento Američanů, kteří při koupi nového vozu zvolí produkt stejné značky, kterou momentálně jezdí. Druhý v žebříčku skončil Lexus, který rovněž patří Toyotě.

Celkový poměr „věrných“ meziročně poklesl. Zatímco v roce 2005 jich v Americe bylo 49,6%, letos zamířilo ke stejnému prodejci jako dřív pouze 47,9% zákazníků. V případě značky Toyota jich však bylo 63,9%.

„Klesající loajalita zákazníků je způsobena značným zlepšením kvality a neustálým rozšiřováním nabídky napříč celým trhem,“ vysvětluje Neal Oddes z J.D. Power.

I na třetím místě skončila japonská značka, tentokrát Honda (60,3%). Nejlepší z domácích, Cadillac, se musel spokojit až se šestou příčkou (55,5%).

Z dvanácti firem, jimž se podařilo překonat průměrné procento „věrnosti“, byly americké pouze tři. Skokanem roku se stalo Suzuki, jemuž procento věrných zákazníků narostlo od roku 2003, kdy se výzkum konal poprvé, již o 23%.

Studie vychází z odpovědí více než 138 000 majitelů nových aut.

autoweb.cz

7.12.2006 11:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist