autoweb.cz > Dopravní nehody > Ministerstvo dopravy spustilo drastickou kampaň
Ministerstvo dopravy spustilo drastickou kampaň
Ministerstvo dopravy si zase myslí, že za vším stojí nepřiměřená rychlost, piráti silnic a riskování. To můžeme vidět v nových spotech, jejichž autorem je Filip Renč.
Ve spotech teče krev, odpadávají končetiny a trpí matky s kočárky spolu s bezbrannými nevinnými dětmi. Kampaň se jmenuje „Nemyslíš, zaplatíš!“ a varuje před neuváženým a zbrklým chováním za volantem.
Spoty na první pohled vypadají poněkud přehnaně, ale to je podle autorů jejich cílem. Mají odradit řidiče od zbytečného riskování, nepřiměřené rychlost a nebezpečného předjíždění. To je prý nejčastější příčinou tragických dopravních nehod.
Bohužel se v kampani nedozvíme nic o tom, jak je důležitá technická způsobilost vozidla, jak by bylo potřeba vynaložit více prostředků na opravu komunikací, jež jsou v nevyhovující stavu a ani kampaň neapeluje na chodce a ostatní účastníky silničního provozu, aby dávali větší pozor.
Kampaň podle ministerstva stála 150 000 000 korun a v televizi by měla běžet až do roku 2010. Někteří odborníci však vyjadřují určité obavy nad její účinností. V zahraničí se podobné akce objevily také, zejména ve Velké Británii a Německu, ale počet tragických nehod se nijak nezměnil a následoval dlouhodobý trend.
Uvidíme, jestli kampaň přinese nějaký pozitivní výsledek a nebo se jen ukáže, že jsme z našich kapes vyhodili zbytečných 150 milionů za něco, co nemá význam. Bohužel se obáváme té druhé varianty. Ale na to bychom si v našich podmínkách už mohli zvyknout. Mediální agentura zastupující ministerstvo odsávající z této částky slušný bonus si ale může jen mnout ruce.
autoweb.cz