autoweb.cz > Maserati > Maserati bude možná dělat malý sedan
Maserati bude možná dělat malý sedan
Automobilka Maserati chytá druhý dech. Zatímco to s ní před několika lety nevypadalo nijak slavně, pod křídly Ferrari a potažmo Fiatu se znovu probouzí a zasazuje svým soupeřům jeden drtivý úder za druhým.
První vlaštovkou bylo uvedení ultimativního supersportu MC 12, který vycházel z Ferrari Enzo. Získal si srdce mnohých nadšenců a způsobil, že se o Maserati začalo opět živě diskutovat. Potom dorazil plnohodnotný automat pod kapotu úchvatného Quattroporte a hned bylo na úspěch zaděláno – prodeje vyletěly prudce nahoru. Nyní, s novými modely Gran Turismo S a Quattroporte S se z Maserati stává velmi respektovaná značka, která má co nabídnout i zapáleným řidičům.
A v současnosti prochází schvalovacím procesem další projekt. Maserati totiž zvažuje výrobu menšího sedanu, který by byl velikostí srovnatelný například s BMW řady 3. S tím by se dal srovnat i použitou koncepcí, protože se má jednat o vůz s pohonem zadních kol, ale charakterem a emocemi by mohl poněkud sterilní (i když velmi efektivní) BMW řady 3 hravě překonat.
Všechno ale záleží na tom, jak se bude vyvíjet snaha Fiatu a Alfy Romeo získat novou platformu s pohonem zadních kol pro nový sedan Alfy Romeo 169. Pokud by totiž Fiat potřebnou platformu sehnal (hovoří se o starém podvozku Jaguaru S-Type a dokonce i o spolupráci s BMW), instalace do dalších vozů koncernu by značně pomohla snížit náklady.
Vedení Maserati potvrzuje, že se intenzivně kalkulují všechny možnosti a že se vedení přiklání k uvedení menšího, ale neméně exkluzivního modelu na trh. Zároveň ale popírá spekulace, že by se pracovalo na kombíku nebo dokonce SUV. Jedinou přijatelnou variantou je prý čtyřdveřový sedan a maximálně pak kupé.
Pod kapotu by se měl nastěhovat přeplňovaný šestiválec, který bude potřeba vyvinout od základů, ale pokud bude platforma dostatečně prostorná, lze uvažovat i o zástavbě současného osmiválce, který by však musel projít několika zásadními úpravami.
Vypadá to, že se nám tu rýsuje velmi zdatný soupeř pro BMW 335i nebo pro Mercedes-Benz C350. Neuvidíme ho ale dříve než v roce 2012, protože nová platforma nebude podle zdrojů z Fiatu před rokem 2010 k dispozici.
autoweb.cz