Maserati bude možná dělat malý sedan

Maserati chce rozšiřovat svojí nabídku směrem dolů, kombík a SUV ale nečekejte.

Automobilka Maserati chytá druhý dech. Zatímco to s ní před několika lety nevypadalo nijak slavně, pod křídly Ferrari a potažmo Fiatu se znovu probouzí a zasazuje svým soupeřům jeden drtivý úder za druhým.

První vlaštovkou bylo uvedení ultimativního supersportu MC 12, který vycházel z Ferrari Enzo. Získal si srdce mnohých nadšenců a způsobil, že se o Maserati začalo opět živě diskutovat. Potom dorazil plnohodnotný automat pod kapotu úchvatného Quattroporte a hned bylo na úspěch zaděláno – prodeje vyletěly prudce nahoru. Nyní, s novými modely Gran Turismo S a Quattroporte S se z Maserati stává velmi respektovaná značka, která má co nabídnout i zapáleným řidičům.

A v současnosti prochází schvalovacím procesem další projekt. Maserati totiž zvažuje výrobu menšího sedanu, který by byl velikostí srovnatelný například s BMW řady 3. S tím by se dal srovnat i použitou koncepcí, protože se má jednat o vůz s pohonem zadních kol, ale charakterem a emocemi by mohl poněkud sterilní (i když velmi efektivní) BMW řady 3 hravě překonat.

Všechno ale záleží na tom, jak se bude vyvíjet snaha Fiatu a Alfy Romeo získat novou platformu s pohonem zadních kol pro nový sedan Alfy Romeo 169. Pokud by totiž Fiat potřebnou platformu sehnal (hovoří se o starém podvozku Jaguaru S-Type a dokonce i o spolupráci s BMW), instalace do dalších vozů koncernu by značně pomohla snížit náklady.

Vedení Maserati potvrzuje, že se intenzivně kalkulují všechny možnosti a že se vedení přiklání k uvedení menšího, ale neméně exkluzivního modelu na trh. Zároveň ale popírá spekulace, že by se pracovalo na kombíku nebo dokonce SUV. Jedinou přijatelnou variantou je prý čtyřdveřový sedan a maximálně pak kupé.

Pod kapotu by se měl nastěhovat přeplňovaný šestiválec, který bude potřeba vyvinout od základů, ale pokud bude platforma dostatečně prostorná, lze uvažovat i o zástavbě současného osmiválce, který by však musel projít několika zásadními úpravami.

Vypadá to, že se nám tu rýsuje velmi zdatný soupeř pro BMW 335i nebo pro Mercedes-Benz C350. Neuvidíme ho ale dříve než v roce 2012, protože nová platforma nebude podle zdrojů z Fiatu před rokem 2010 k dispozici.

autoweb.cz

8.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist