Jaká budoucnost čeká TVR?

Ruský majitel se ani přes současné problémy nevzdává svých ambiciózních plánů.

Minulý týden se vedení TVR rozhodlo kvůli slabé poptávce uzavřít továrnu v Blackpoolu, ale podle časopisu Autocar to neznamená konec firmy samotné. Ruský majitel Nikolaj Smolenskij plánuje přestěhování továrny, vývoj nových modelů a výrazné zvýšení výroby.

Podle Autocaru firma hledá modernější a efektivnější továrnu, přičemž ve hře jsou lokality ve Walesu, střední Anglii a v zámoří. Podle zákulisních informací by výroba měla být obnovena ještě letos. Cílem ruského majitele je zvýšení produkce až na 5000 kusů ročně, což je desetkrát více než v nedávné minulosti. Počítá se s expanzí do Dubaje, Malajsie, Singapuru a Indonésie.

V nejbližší budoucnosti se dočkají modely Tuscan, Sagaris a Cerbera některých úprav (například plnění emisní normy Euro 4), ale později má přijít zcela nová generace aut ve verzích roadster, targa a kupé, vybavených airbagy, ABS, kontrolou trakce a příplatkovými automatickými převodovkami, nutnými pro expanzi na americký trh. Předpokládá se, že TVR začne nakupovat osmiválcové motory u jiných výrobců, což firmě ušetří značné náklady. Firma prý uvažuje i o výrobě vrcholného superauta.

 

Jan Cacek

5.5.2006 11:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist