Hybridní budoucnost Lexusu

Značka Lexus se hodlá v Evropě profilovat hybridními pohony.

Viceprezident evropské divize Lexusu Karl Schlicht oznámil, že letos chce prodat více velkých vozů s benzíno-elektrickým pohonným ústrojím než těch konvenčních. „Když z pětačtyřiceti tisíc aut, jež hodláme letos prodat, vynecháme IS (který zatím v hybridní verzi neexistuje), 61 procent budou hybridy“, prohlásil.

To by znamenalo bezmála 16 000 kusů. Na nový sedan GS 450h připadne patnáct set, zbytek půjde na vrub luxusního SUV RX 400h. Příští rok rozšíří nabídku hybridních lexusů limuzína LS 600h. Schlicht očekává, že tato varianta bude navzdory vyšší ceně komerčně úspěšnější než LS 460. „V Evropě je hybridní technologie pro Lexus možná ještě důležitější než v USA“, věří. „Naším záměrem je definovat značku Lexus v Evropě právě prostřednictvím hybridního pohonu.“

A co dál? Skupina Toyota, do níž Lexus náleží, dnes vyrábí pět různých variant hybridního pohonného ústrojí, ale v buducnu by měly být pouze dvě: jedna s poháněnou přední nápravou, určená primárně pro Toyotu, a druhá s pohonem zadních kol pro Lexus. Řekl to Shunsuke Fushiki, expert Toyoty na hybridní pohon.

Toyota podle něj usiluje o srovnání cen hybridních vozů s cenami těch konvenčních. „Snažíme se přiblížit k částce 2000 USD (cca 45 000 Kč), o kterou Honda navýší cenu hybridní verze modelu Fit (oproti normálnímu Fitu)“, dodal.

autoweb.cz

10.7.2006 4:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist