Ford pošle Lincoln do světa

Ne, nebude ho prodávat, naopak - hodlá s ním vtrhnout do mezinárodních vod.

Ve chvíli, kdy bude prodej značek Jaguar a Land Rover dokončen, role nejprestižnější značky koncernu Ford zůstane automobilkce Lincoln. Pro evropana je to trochu nepochopitelné, protože tady tahle auta vůbec neznáme. Srovnání s evropskými soupeři prostě není k dispozici, takže se vlastně ani nedá říct, jestli na to Lincoln vůbec má.

Nový šéf marketingu Fordu, Jim Farley, ovšem čtrnáctideníku Automotive News prozradil, že by se to mohlo změnit. Expanze Lincolnu na mezinárodní trhy by prý byla „skutečně skvělou příležitostí“. Dodal ovšem, že to bude vyžadovat zásadní změnu uvažování ve vedení, protože až dosud bylo oficiálním stanoviskem Fordu, že Lincoln zůstane čistě americkou značkou.

Než Farley nastoupil u Fordu, pracoval pro Toyotu. Teď by chtěl napodobit úspěch značky Lexus, kterému zblízka přihlížel. Značka Lexus byla původně určena především pro Spojené Státy, ale dnes má úspěchy na celém světě, především na takových trzích, jako je Rusko, nebo Saudská Arábie.

Na autosalonu v Los Angeles Lincoln představil nový model MKS, vlajkovou loď, která by papírově mohla nastoupit i proti silným evropským soupeřům.

autoweb.cz

19.11.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist