Firmy Ricardo a Bosch pracují na konceptu DI-BOOST

Přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním má mít velmi nízkou spotřebu i emise.

Firmy Ricardo a Bosch společně vyvíjejí prototyp benzínového motoru DI-BOOST, který má zvýšit hospodárnost zážehových motorů. Motor vybavený přímým vstřikováním benzínu má mít díky kombinaci moderního časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem velmi nízkou spotřebu a plnit emisní normu SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle).

Ve vývoji jsou dva prototypy, vycházející z šestiválce 3,6 litru od GM. První fáze projektu DI-BOOST – návrh prototypů – byla ukončena v lednu 2006. Od března probíhá další fáze – kalibrace pro optimání spotřebu a provozní vlastnosti, nyní ještě zbývá dosáhnout úrovně emisí SULEV.

Bosch k projektu přispěl motormanagamentem DI Motronic včetně druhé generace přímého vstřikování, Ricardo poskytl moderní dynamometry v Michiganu a své zkušenosti se stavbou prototypů.

Jan Cacek

20.7.2006 12:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist