EU: nechystáme jeden limit CO2 pro všechny

Brusel se pokouší vyvrátit obavy převážně německých automobilek, že chystaná směrnice fakticky umožní jen výrobu malých aut.

Evropský komisař pro průmysl Günter Verheugen (na snímku) vnesl trochu světla do spekulací ohledně kontroverzního návrhu Evropské komise na snížení emisí osobních aut. „EU očekává větší snížení (emisí) u velkých aut, jejichž výrobci mohou lépe snášet náklady s tím spojené“, vysvětlil. Vzápětí ale dodal, že Brusel nikdy neměl v úmyslu zavést jednotný limit pro všechny druhy aut.

Je to poprvé, co oficiální představitel Evropské unie veřejně vyvrátil domněnky, podle nichž mělo být zmiňovaných 130 g oxidu uhličitého na kilometr obecně platným stropem.

Dokument slibuje, že chystaná norma bude požadovat „limity, které odrážejí různorodost evropské automobilové výroby.“

Verheugen stejně jako jeho kolega Dimas uznává, že nová opatření povedou ke zdražení aut. Je však toho názoru, že řidiči získají vyšší pořizovací náklady zpět díky nižší průměrné spotřebě.

Německo, které se obávalo penalizace výrobců velkých a silných aut, Verheugenova slova uvítalo.

Podle oficiálních pramenů Bruselu tvoří silniční doprava přibližně dvacet procent celkové produkce CO2 na území EU, přičemž na osobní vozy připadá přibližně 12%.

Otázka je, jaké konkrétní předpisy z obecných formulací středečního návrhu vzejdou. V tom nejspíš nemají jasno ani sami jeho předkladatelé.

autoweb.cz

8.2.2007 2:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist