Dočkáme se i třídveřové Antary?

Opel zvažuje další karosářskou variantu pro nové SUV.

Koncept Antara GTC (Gran Turismo Crossover), uvedený na podzimním autosalónu ve Frankfurtu, představil veřejnosti nástupce modelu Frontera. Premiéra sériové verze už je napevno stanovena na konec příštího roku. Na rozdíl od konceptu, který svérázným stylem spojil karoserii nafouklého sportovního kupé s typickými atributy SUV, tedy zvýšeným podvozkem a masivními koly, začne z motnážní linky sjíždět přece jen konvenčnější pětidveřové SUV.

GM Europe ovšem rozhodlo, že jméno Frontera už křísit nebude. Místo toho si vůz, vyráběný v korejské továrně GM, ponechá jméno konceptu, tedy Antara.

Zatím sice nepadlo žádné konkrétní rozhodnutí, ale uvnitř firmy se uvažuje dokonce i o tom, zda by nebylo dobré vypustit do světa i třídveřovo verzi, bližší původnímu konceptu. Jak řekl zdroj z vedení firmy, koncept přece stavíte proto, abyste zjistili reakci veřejnosti. A je pravda, že Antara GTC vzbudila skutečně velký ohlas. Vzhledem k tomu, že v kategorii SUV hraje roli spíše image, než praktičnost a v mnoha případech zůstávají zadní sedadla většinu času neobsazená, není myšlenka na spojení SUV a kupé tak nelogická, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Antara byla po dlouhé době prvním konceptem, který byl vyvinut přímo v Opelově designovém studiu. Předtím Opel svěřoval své koncepty externím designovým studiům. Postavit Antaru zabralo devět měsíců, ale manažeři GM Europe se nechali slyšet, že to pro firmu bylo velmi přínosné a když bude v budoucnu příležitost a kapacita, vzniknou i další koncepty přímo v automobilce.

Honza Koubek

5.12.2005 5:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist