-
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
-
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
-
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
-
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Čtěte dále
-
-
Soutěž Auto pro Zdravotního klauna pokračuje: děti letos navrhnou…
Komerční prezentace
Jedete do zahraničí? Co si rozhodně musíte zkontrolovat?
Komerční prezentace
Nejvhodnější doba na nákup nového auta je právě teď
Komerční prezentace
Chraňte sebe i svůj vůz s havarijním pojištěním
Komerční prezentace
R6. Nove motory budu urcite super s perfektnou charakteristikou a dull user friendly, ale ked musi pilot dolovat vykon v otackach a aj rozmyslat je to o inom. Nedavno som v siel cez celu Europu na osemvalcovom BMW s priemernou rychlostou 106 kmh a spotrebou 9,2. Neverim ze fukane 2litre pojdu za menej, ale aspon budu mat zeleni radost, ze nieco robia pre planetu….
Nemyslím, že by downsizing znamenal reálně nižší spotřebu. Možná na papíře (viz Superb – kombinovaná spotřeba 6.6 litru – to bych chtěl vidět. Reálně to bude stejně kolem osmi). Třeba v testech Autobildu Scirocco 1.4 TSI (160 PS) vs. BMW 120 (170 PS) vyšla spotřeba zhruba stejná – 7.5 oproti 7.7 litru. Reálně má turbomotor výhodu vyššího točivého momentu a lepší pružnosti. Samozřejmě za to platí složitou konstrukcí… Stejně bych raději volil dobrou atmosféru, třeba právě ten baworácký dvoulitr.
pravda – na udrzanie dynamickych parametrov aut co su stale tazsie, treba viac vykonu = viac paliva = vyssia spotreba
jedina vyhoda preplnovani je, ze ma vyssie kompresne pomery => vyssiu ucinnost a horsie emisie. [menej CO2, viac NOx]
STI ma cez 25l/100km ked clovek chce a zaroven 6.0 od GM sa len tazko dostane na taku hodnotu v normalnej prevadzke
je to vec zvyku a preferenci
start/stop a vypinanie valcov pomaha
Jasně to vidím, na deklarované emise (a spotřebu) se použije jízda rovnoměrnou rychlostí 90km/h (to turbo stojí) a skutečnost nikoho nezajímá, jen tu konstrukci motorů budem muset zaplatit všichni. Jak já miluji úředníky 🙁
Myslím, že turbo je skvělá věc, a těžko si dovedu představit třeba takovou imrezu sti bez něj. Ale nemůžu pořád přijít na to, jak downsizing pomáhá snížení spotřeby…Před pár týdny jsem četl recenzi, kde srovnávali tuším 308ku a fiat bravo oba s foukanou 1.6kou a spotřeba se pohybovala cca kolem 8mi litrů. To je ale inovace panečku. Stejnou spotřebu udělá libovolná atmosféra 2.0, kde výkony budou minimálně srovnatelné…Moc tomu nerozumím…
Chci se zeptat,jaký naftový šestiválec se používá v řadě 1??Já teda žádný neznám.Jestli se mýlím,tak mě omluvte.Děkuji