Studie: Počítačové hry podporují nákup aut

Podle listu Financial Post mají pravidelní hráči závodních simulátorů větší tendenci kupovat auta.

Ruku na srdce, kdo z vás paří pravidelně na Playstationu Gran Turismo, na PC Live For Speed, GTR2 a GT Legends a na XBox Project Godham Racing? Za to se vůbec nemusíte stydět, my v redakci trávíme volné večery výhradně s joypadem (nebo volantem) v ruce.

Závody reálných simulátorů nás baví, protože dokáží (aspoň částečně) nahradit to, po čem většinou jen toužíme – jízdu se supersportem na uzavřeném okruhu. Sice si opravdový supersport prakticky nikdo z nás nikdy nekoupí, ale aspoň je větší pravděpodobnost, že se tak jednou stane, než kdybychom místo ukrajování desetin z rekordu na okruhu Laguna Seca trávili naše večery civěním na Růžovou ulici v ordinační zahradě.

Podle zajímavé studie, kterou zveřejnil list Financial Post, totiž mají hráči závodních simulátorů větší tendenci kupovat skutečná auta. Skupina dobrovolníků pravidelně docházela hrát závodní hry a zatímco jedna polovina „pokusných králíků“ měla za úkol hru skutečně hrát, druhá skupina se mohla jen dívat. Dobrovolníci samozřejmě nevěděli, k čemu tento pokus vede, jinak by nedával smysl. Časem se ukázalo, že ti hráči, kteří aktivně hráli, měli větší tendenci k nákupu nového (nebo ojetého) auta, se kterým se ve hře setkali, kdežto druhá skupina, složená pouze z diváků, nejevila o koupi nového vozu prakticky žádný zájem.

Automobilky tak mají další důkaz, že cpát své produkty do počítačových her se vyplatí. Proto bychom byli rádi, kdyby i výrobci Porsche a Lamborghini konečně umožnili tvůrcům Gran Turisma začlenit svá superauta přímo do hry.

Studie nijak nezkoumala, zda se hraní reálných simulátorů projevuje kladně na snížení nehodovosti ve skutečném provozu. Těžko říct, ale rozhodně bychom radši sedli do auta k začátečníkovi, který vlastní všechny zlaté licence v Gran Turismu 4, než k někomu, kdo již šestkrát dohrál Need For Speed: Undercover

autoweb.cz podle Financial Post

11.2.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist