Potvrzeno: příští Mercedes-Benz SLK dostane diesel!

Spekulace se potvrdily, snižování emisí se nevyhne ani roztomilým roadsterům.

Současný Mercedes-Benz SLK můžete považovat za hračku pro holky, za nepříliš schopný sporťák nebo za docela povedenéoblíbené auto pro radost. Ať tak či onak, nemůžete mu upřít snahu a pochybujeme, že by se našel někdo, komu by jeho přítomnost v garáži nějak výrazně vadila.

Pod jeho kapotou můžete mít buď čtyřválec s kompresorem, což vůbec není špatná volba, nebo tradiční šestiválec, který ve verzi SLK 350 funguje velice dobře, auto pak působí už jako opravdový sporťák.

Nyní však Mercedes podléhá tlaku okolí a pod kapotu povedeného malého auta nacpe rachtající pracovní motor. V Mercedesu-Benz C250 CDI nový dieselový motor 2,2 l o výkonu 204 koní a točivém momentu 500 Nm tolerujeme, protože se jedná hlavně o praktické a rozumné auto. Ale v roadsteru, který je určen primárně pro zábavu a ročně najede maximálně pár tisíc kilometrů?

Motor bude aspoň splňovat emisní normu Euro V a přiblíží se i očekávaným limitům Euro VI. Spotřeba by se měla udržet okolo 5,5 litru a emise pod 140 g/km CO2.

Jenže zajímá vás tohle, když máte bokem jeden a půl milionu a chcete stylový roadster od Mercedesu? Omluvou pro Mercedes budiž to, že rival BMW Z4 také počítá se zástavbou dieselového motoru a že se pod kapotu SLK nastěhuje i výbušný osmiválec z C 63 AMG.

Rozumíme, že Mercedes-Benz pouze reaguje na požadavky trhu, ale kdo si sakra koupí malý roadster za více než milion s dieselovým motorem?

autoweb.cz

7.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist