Nový McLaren znovu na rýsovacím prkně

Vývoj nového McLarenu F1 se komplikuje, auto musí ještě více zhubnout.

Bývalý šéf Fiatu Frank Stephenson, který v současnosti vede projekt nového McLarenu, přikázal předělat několik zásadních věcí. Auto tak znovu putuje na rýsovací prkna a všechny zkušební prototypy musí zpět na dílnu.

Koncepce zůstane stejná, tedy motor uprostřed a pohon zadních kol. Změní se však zásadně design pro ještě vyšší aerodynamickou účinnost, auto shodí dalších několik desítek kilogramů hmotnosti a také se počítá s výrobou pozérského kabrioletu.

Karoserie má být kompletně karbonová a bude sedět na hliníkovém rámu. Hmotnost by se měla udržet mezi 1300 a 1350 kg, čímž se McLaren zařadí mezi nejlehčí vozy své kategorie.

Vyvstává však otázka, jaký bude použit motor, protože původně plánovaný dvakrát přeplňovaný osmiválec od AMG je příliš těžký. I tak by se chtěl ale McLaren s výkonem dostat minimálně přes 550 koní.

McLaren nyní hledá partnera, který by pomohl s výrobou tohoto superauta. V úvahu připadá několik možností v Británii, Německu, Itálii a Rakousku.

První exempláře by se měly objevit v roce 2010, kabriolet a menší model McLarenu dorazí o rok nebo dva později.

autoweb.cz

6.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist