Nová Toyota Supra: další dohady o pohonu

Cokoliv je v současné době napsáno o nástupci legendární Supry, jsou holé dohady. Jenže přesně to mají čtenáři rádi a kromě toho: na každém šprochu.... znáte to.

Kromě toho, tyhle dohady pocházejí od autora respektovaného magazínu Winding Road, Petera Nunna. To, že následovník Supry by měl vzejít ze základů konceptu FT-HS (na fotkách), jsme už tak nějak věděli, ale po Tokyu se prý povídá, že by měly vzniknout nejméně dvě verze.

Kromě té hybridní, o které se dosud nejvíc mluvilo, by mělo jít ještě o levnější „základní“ verzi s čistě benzínovým pohonem. Vyladěný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, pracující v současném Lexusu IS350, by mohl dávat výkon až 330 koní a vůz by tak byl přímým soupeřem pro Nissan 350Z.

Silnější verze by spoléhala na upravený pohonný systém z GS450h, jehož celkový výkon by byl kolem 400 koní. Toyota ho chce především proto, že by si zajistila prvenství v sektoru „zelených“ sporťáků a taková hi-tech novinka by jí zajistila skvělou image. Levnější a především lehčí a obratnější benzínový model by ale bezesporu tvořil největší část prodejů. Pokud všechno dobře půjde, vůz by mohl spatřit pouliční asfalt koncem roku 2008.

Toyota Supra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Supra fotogalerie

Jenže to jsou všechno jen dohady a navíc se objevují ostře nesouhlasné názory. Například redaktor internetového portálu Edmunds Inside Line Ed Hellwig varuje, abychom spekulacím moc nevěřili. Prý by si také přál, aby Supra do roku 2009 vyjela, ale její vývoj podle něj není k sériové výrobě blíž, než byl před třemi lety, kdy tyhle dohady začaly. Jeho hlavním argumentem je současná stagnace sektoru sportovních vozů s malou nadějí na výraznější růst a Toyota prý nebude investovat své finanční a lidské zdroje do vývoje vozu s pouze okrajovou důležitostí. Supra podle něj není na seznamu priorit Toyoty nijak vysoko.

Do jisté míry s Hellwigem souhlasíme. Jenže auta dnes prodává image a právě výrobou sportovního vozu, o kterém by se mluvilo všude možně, se image automobilky dá katapultovat o pěkných pár procent nahoru a Toyota to ví. Takže snad můžeme doufat.

Honza Koubek

30.5.2007 9:09

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist