Motor 1.6 HDI pro nové Mini

I druhá generace kultovního malého auta se dočká turbodieselu.

Nepřesvědčivou čtrnáctistovku z produkce Toyoty ovšem pod jeho pohlednou kapotou vystřídá všeobecně uznávaný motor 1.6 HDI, který má na svědomí skupina PSA Peugeot-Citroën. 

Naftová šestnástistovka patří k nejrozšířenějším evropským turbodieselům. Montuje se do Peugeotu 207, 307 a 407, Citroënu C3, C4, Picasso a C5, Fordu Fiesta, Fusion, Focus a Focus C-Max, Mazdy 3 a možná i do několika dalších aut, na která si zrovna teď nemůžeme vzpomenout. Do Mini poputuje silnější ze dvou existujících verzí.  Má výkon 110 koní a nejvyšší točivý moment 240 Nm, který se díky funkci overboost při plné akceleraci krátkodobě zvýší na 260.

Sdílení pohonných jednotek mezi skupinami PSA a BMW ovšem není jednosměrné. Benzínový motor 1,6 l z nového Mini se na oplátku objeví v několika francouzských modelech.

autoweb.cz

9.11.2006 10:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist